سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
صنعت فولاد یکی از مشخصه‌های توسعه‌یافتگی است
07 اسفند 1400 - 9:17
شناسه : 25066
مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران چهارشنبه مورخ 4 اسفندماه 1400 در دیدار با مدیرعامل فولاد خوزستان خواستار تسریع در اجرای طرح‌های توسعه فولاد شادگان شد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولاد خوزستان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمد آقاجانلو مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران زنجیره فولاد را از ارکان اقتصاد دانست و اظهار داشت: صنعت فولاد یکی از شاخص‌های اصلی توسعه‌یافتگی است. لذا سرمایه‌گذاری در صنعت فولاد علاوه بر اشتغال‌زایی و تولید ثروت به پیشرفت و حضور در میان کشورهای صاحب نام ختم می‌شود. جانمایی، دسترسی به حمل و نقل جاده‌ای و ریلی، تامین منابع طبیعی و انرژی و مدیریت صحیح طرح، ویژگی‌های تعریف طرح‌های توسعه فولاد هستند.

وی با اشاره‌ به طرح‌های توسعه فولاد شادگان، افزود: خوزستان با دارا بودن منابع عظیم انرژی، دسترسی به آب‌های آزاد و منابع انسانی متخصص، یکی از مناطق مستعد برای اجرای طرح‌های توسعه است. در همین راستا فولاد شادگان طی چندسال اخیر، با تولید پایدار، کمک شایانی به زنجیره فولاد کشور کرده است. لذا اجرای طرح فولادسازی و دیگر طرح‌ها باید با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند و بی‌شک حضور شرکت فولاد خوزستان و حمایت همه‌جانبه‌ این مجموعه می‌تواند در تسریع اجرای طرح‌ها موثر باشد.

کلنگ ۳ طرح در فولاد خوزستان زده شد

امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان در این دیدار قرار گرفتن ایران در میان ۱۰ کشور تولیدکننده‌ فولاد را فرصت بی‌نظیر برای ارزآوری و توسعه زنجیره فولاد دانست و گفت: محصولات فولادی در صنایع مختلفی همچون، ساختمان‌سازی، کارخانه‌ها، راه‌های ارتباطی، انتقال انرژی و سیالات و … به کار گرفته شده‌اند. این مسئله نشانگر تاثیر عظیم صنعت فولاد بر رشد و شکوفایی کشور است. در واقع فولاد یک صنعت، صنعت‌ساز بوده و در این راستا راهبرد شرکت فولاد خوزستان تولید پایدار و صادرات‌محور است. البته این راهبرد با اولویت تامین شرکت‌های نوردی داخلی است.

وی در پایان با اشاره‌ به طرح‌های توسعه فولاد خوزستان، خاطرنشان کرد: در شهریورماه امسال کلنگ سه طرح احداث ماشین ریخته‌گری اسلب، کارخانه اکسیژن و احداث نیروگاه اختصاصی ۵۲۰ مگاواتی برق به زمین خورد. سیاست فولاد خوزستان همواره حمایت از طرح‌های توسعه بوده و هست.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.