چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
صنعت مس در مسیر تکمیل زنجیره تولید
17 آبان 1400 - 13:09
شناسه : 20206
عضو هییت‌مدیره انجمن مس ایران گفت: تکمیل زنجیره تولید صنعت مس در زمان اعمال سخت‌ترین و شدیدترین تحریم‌ها افتخاری برزگ محسوب می‌شود.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی انجمن مس ایران
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، وحید اسلامیان عضو هییت‌مدیره انجمن مس ایران با تاکید بر الزام تکمیل زنجیره مس کشور، اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تولید مس در سال‌های آتی به ۴۰۰ هزار تن خواهد رسید که با عنایت به میزان تقاضای داخلی، بخش قابل‌توجهی از آن صادر خواهد شد، اما برای تقویت هرچه بیشتر این صنعت در کشور بهتر است به جای صادرات کالای نیمه ساخته به سمت کالای نهایی حرکت کرده تا بتوانیم ارزش‌افزوده بیشتری در این زنجیره ایجاد کنیم.

وی افزود: بنابراین باید با مطالعه و پیگیری پروژه‌های تحقیقاتی به سمت تکمیل زنجیره مس حرکت کرده تا در ادامه با شناسایی بازارهای هدف کالای نهایی در بازارهای جهانی، حضور پیدا کنیم.

عضو هییت‌مدیره انجمن مس در پایان خاطرنشان کرد: با تولید فعلی حدود ۲۹۰ هزار تنی و مصرف به میزان ۱۰۰ تا ۱۴۰ هزار تن، حدود ۱۵۰ تا ۱۹۰ هزار تن از تولید کاتدی کشور صادر می‌شود. کاتد، مواد خامی است که تبدیل به کالای میانی شده و ارزش افزوده چندانی ایجاد نکرده است. لذا برای ایجاد بهره‌وری بیشتر بهتر است این کالای میانی با فرایند به کالای نهایی تبدیل شده و سپس صادر شود. تکمیل زنجیره تولید در صنعت مس، در زمان اعمال سخت‌ترین و شدیدترین تحریم‌ها، افتخاری بزرگ است که نشان‌دهنده عزم جدی برای شکوفایی اقتصاد کشور و رونق تولید است. البته باس‌بارهای‌ آلیاژی نمونه‌ای از ایجاد ارزش افزوده در ادامه حرکت از کاتد به محصول نهایی هستند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.