پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
صیانت از سرمایه عظیم صنعت مس ایران
24 خرداد 1401 - 9:47
شناسه : 29000
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: جزو سه شرکت برتر کشور قرار داریم و اهمیت آن برای همگان آشکار است؛ به طوری که صنعتی به عنوان موتور و یکی از پیشرانان توسعه نظام جمهوری اسلامی برشمرده شده و حراست و صیانت از این موتور پیشران و لوکوموتیو حائز اهمیت است.
ارسال توسط : منبع : مس‌پرس
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علی رستمی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، در جلسه تودیع و معارفه مدیرگروه حراست شرکت ملی صنایع مس ایران که با حضور مدیران و مسئولان حراست کل کشور و ایمیدرو روز یکشنبه ۲۲ خرداد ماه ۱۴۰۱، در محل شرکت مس برگزار شد،  ضمن تشکر و قدردانی از مدیر پیشین این امور، گفت:  ملی مس جزو سه شرکت برتر کشور قرار دارد و اهمیت آن برای همگان آشکار است. این شرکت صنعتی به عنوان موتور و یکی از پیشرانان توسعه نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود؛ لذا حراست و صیانت از این موتور پیشران و لوکوموتیو حائز اهمیت است.

وی با اشاره به این که شرکت ملی مس با توجه به برخورداری از اعتبار و جایگاه ویژه با دغدغه‌ها و مسائل زیادی  مواجه است، افزود: دشمنان به دنبال آن هستند که مانع از حرکت چرخ‌های توسعه و تولید این کشور شوند.

رستمی با بیان اینکه شرکت مس در شرایط تحریم نیز مشکل صادرات نداشته و منابع مالی و اقتصادی برای سرمایه‌گذاری و توسعه فراهم است، گفت: این شرکت هیچ گونه بدهی ندارد و حتی با حمایت‌هایی که داشته به صنایع پایین‌دستی و بالادستی نیز اعتبار بخشیده است. با توجه به برخورداری شرکت مس از ذخایر مواد معدنی مناسب، باید این نکته را متذکر شد که شرکت مس بیش از ۱۸ میلیارد تن ماده معدنی دارد که با توجه به شرایط تولید فعلی، پیش بینی می‌شود تا ۲۰۰ سال آینده مواد معدنی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، ضمن ارزیابی مثبت از برنامه‌های تدوین شده در حوزه اکتشافات، گفت: ۱۸ میلیارد تن ماده معدنی یعنی ۷ درصد از سرزمین را اکتشاف کرده‌ایم و طبق آمار هنوز ۹۳ درصد ذخایر اکتشاف نشده است. همه چیز برای توسعه شرکت مس مهیا بوده و برخورداری از نیروی انسانی فاکتور مهمی تلقی می‌شود؛ شرکت مس بهترین نیروی انسانی در غرب آسیا را در اختیار دارد. با همدلی، تلاش شبانه‌روزی همچنین تدوین برنامه‌های منسجم و فشرده، خواهیم توانست طی چهار سال آینده، توسعه‌نیافتگی ۱۲ سال گذشته را جبران کرده و تولید ۲۸۰ هزار تن مس کاتد را به یک میلیون تن برسانیم.

وی با اشاره به سوابق مدیر جدید گروه حراست گفت: خوشبختانه در حوزه دانش‌بنیان و مسائل اقتصادی از اطلاعات خوبی برخوردار هستند و با توجه به این که مدرک و رشته تخصصی مقدم دکترای حقوق است و به مسائل مالی نیز اشراف دارند، امیدواریم این مسئولیت را به نحو احسن انجام دهند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، با بیان این که مس دانشگاه کاملی بوده و زمینه کسب تجربه برای همه فراهم است، عنوان کرد: همه ما باید از این فرصت فراهم شده استفاده کنیم تا با کسب تجربه‌های جدید بتوانیم به صنعت مس و نظام خدمت کنیم.

رستمی در پایان با اشاره به اقدامات مقدم در شرکت شستا و مبارزه علیه فساد مالی و اقتصادی، از تشکیل ستاد مبارزه با فساد در شرکت مس خبر داد و خاطرنشان کرد: شرکت مس از مدیران پاک‌دست برخوردار است، اما این امکان وجود دارد که در این مسیر باشند کسانی که چشم طمع به این صنعت داشته باشند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.