سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
ضرورت تشکیل شورای آهن و فولاد در جهت حمایت از انجمن‌ها
12 تیر 1400 - 10:54
شناسه : 14659
سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست مشترک با اعضای انجمن فولاد آذربایجان شرقی، گفت: تشکیل شورای آهن و فولاد در راستای حمایت از انجمن‌ها و کل زنجیره تامین و تولید امری ضروری است.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، اسدالله کشاورز سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه وزارتخانه تمایلی به قیمت‌گذاری در حوزه فولاد و آهن ندارد، اظهار داشت: از طریق برنامه‌ریزی‌های میان‌مدت و بلندمدت و اقدامات اجرایی پیش‌بینی شده در تلاش هستیم ضمن کمک به تمامی زنجیره‌های فولاد، انجمن‌ها نیز از نتایج برنامه‌ها منتفع شوند.

وی در ادامه با تاکید بر توانمندی‌های موجود در کشور به‌ویژه استان آذربایجان شرقی در زمینه تولید و صادرات فولاد، افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن حمایت از شورای آهن و فولاد که تمامی انجمن‌ها در آن حضور دارند، نظارت‌های لازم را نیز اعمال می‌کند.

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: ما در کنار صنعتگران، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی عرصه صنعت و معدن هستیم و در صددیم تعامل و هدایت خوبی به منظور توسعه و تداوم تولید انجام شود.

کشاورز با تاکید بر ضرورت هم‌افزایی و تعامل بیش از پیش اعضای انجمن‌های مختلف حوزه فولاد و آهن، بیان کرد: انجمن‌ها باید با احصای مسائل و چالش‌های پیش روی صنایع خود، به ارتقا صنعت ارزآور و اشتغال‌زایی کشور، با ارائه راهکار کمک کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مقام عالی وزارت دیدگاه بسیار مثبتی نسبت به صنایع فولادی دارند و در سال تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها تمام تلاشمان با برنامه محوری در جهت تحقق این امر است.

گفتنی است، مشکلات واحدهای نوردی و صادراتی در جلسه یادشده مورد بررسی قرار گرفت و از تامین مواد اولیه، قیمت‌گذاری در بورس و نرخ پایه صادراتی به عنوان ۳ مساله عمده واحدهای فولادی استان یاد شد.

براساس اعلام انجمن فولاد استان، آذربایجان شرقی تنها استانی است که به همت بخش خصوصی در زمینه فولاد فعال و از نظر تعداد واحدهای فولادی شامل واحدهای نورد سرد و گرم ۲۴ درصد از سهم کل کشور را به خود اختصاص داده است .همچنین استان آذربایجان شرقی از نظر تولید ۱۵ درصد و از نظر صادرات ۸ درصد از سهم کشوری را در اختیار خود دارد.

شایان ذکر است که در ادامه این نشست مشترک اعضای انجمن فولاد استان به بیان دیدگاه‌ها، نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.