چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
ضرورت تعیین تکلیف میدان‌های مشترک نفت و گاز
23 مرداد 1400 - 11:28
شناسه : 16106
وزیر پیشنهادی نفت در نشست فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی گفت: در دوره جدید، مسائل میدان‌های مشترک نفت و گاز که طی دهه‌های گذشته تعیین تکلیف نشده‌اند، مشخص و تعیین تکلیف خواهند شد.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، جواد اوجی وزیر پیشنهادی نفت، اظهار داشت: به دلیل وجود مدیران توانمند در این وزارتخانه و با توجه به استفاده از روش‌هایی که امروز در بحث فروش طلای سیاه وجود دارد، در این حوزه اراده باید بر فروش نفت قالب باشد.

وی افزود: ضروری است که میدان‌های نفتی به بخش خصوصی واگذار شود و با حمایت نظام، مجلس شورای اسلامی، شورای امنیت ملی و سران قوه، اعداد و ارقام در این صنعت بسیار بالاتر از وضع کنونی خواهد بود.

وزیر پیشنهادی نفت گفت: بحث دیگر تکلیف میدان‌های مشترک نفت و گاز است که در دهه‌های گذشته تعیین تکلیف نشدند. ما معتقدیم که در این دوره مهم‌ترین مسئله تعیین تکلیف این میدان‌هاست. همچنین موضوع دیگر مدنظر خام‌فروشی است، ما نباید همواره به دنبال این باشیم که نفت‌خام بفروشیم. لازم است بحث توسعه زنجیره تکمیلی پتروشیمی را کرده که هم اشتغال‌زایی و درآمدزایی به دنبال خواهد داشت و هم سرمایه‌گذاری بسیار پایینی نیاز دارد.

اوجی بیان کرد: با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌توانیم بسیاری از مشکلات و مسائل نیروی انسانی صنعت نفت را برطرف و برای آن‌ها ایجاد انگیره کنیم. اگر بهترین تجهیزات را داشته باشیم بدون نیروی انسانی با انگیزه به نتیجه نخواهیم رسید.

وی در پایان با اشاره به مسئله ساخت تجهیزات و کالاهای مورد نیاز صنعت نفت، خاطرنشان کرد: در بحث ساخت کالا اعتقاد من این است که ظرفیت خوبی در کشور وجود دارد. بنده زمانی که در شرکت ملی گاز بوده‌ام شرکت‌های تولیدکننده کالا در این حوزه را دعوت می‌کردیم تا نیازهای پرمصرف را در قالب قراردادهای پنج‌ساله از آن‌ها خریداری کنیم که این قرارداد سبب می‌شد تولیدکننده با خیال راحت سرمایه‌گذاری در این حوزه کنند. لذا نیاز است که از شرکت‌های توانمند و صاحب دانش داخلی استفاده کنیم.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.