سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
ضرورت در اختیار قراردادن اطلاعات معادن به محیط‌زیست
12 اردیبهشت 1400 - 11:43
شناسه : 11592
استاندار گلستان عنوان کرد؛ استاندار گلستان، گفت: تمامی معادن گلستان ظرف سه ماه آینده باید اطلاعات خود را در اختیار محیط‌زیست استان قرار دهند.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری مهر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، هادی حق‌شناس عصر شنبه استاندار گلستان در جلسه شورای معادن استان، اظهارداشت: معادن گلستان سه ماه مهلت دارند تا اطلاعات خود را در اختیار محیط‌زیست قرار دهند. علاوه بر این با توجه به وجود ۱۶ معدن زغال‌سنگ که از این میان تنها ۱۱ معدن فعال است، باید اطلاعات کاملی از آن‌ها موجود و در اختیار استان قرار گیرد تا بتوان به نحوه صحیحی ارزش‌افزوده و اشتغال معادن در استان تعریف شود.

وی افزود: به دلیل نزدیکی میدان تیر ارتش به محدوده فعالیت یکی از معادن ید باید در زمان خیلی کم نسبت به جابه‌جای این میدان اقدامات لازم صورت گیرد.

استاندار گلستان همچنین در خصوص کارخانه سیمان، گفت: این کارخانه باید تعهدات محیط‌زیستی خود را در خصوص کاشت درخت و تبدیل عرصه بهره‌برداری به شرایط پیشین اجرا کند تا بتوان در مورد صدور مجوزهای جدید برای آن‌ها تصمیم‌گیری کرد.

حق‌شناس در پایان خاطرنشان کرد: اهمیت به محیط‌زیست، منابع طبیعی و نقش آن در زندگی بشر برکسی پوشیده نیست لذا سیاست‌گذاری در این زمینه باید به گونه‌ای باشد که در مسیر بهره‌برداری از معادن، ضمن حفظ محیط‌زیست، قوانین موجود زیرپا گذاشته نشود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.