سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
ضرورت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پژوهش‌های نفتی
24 خرداد 1400 - 14:52
شناسه : 13734
معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری به ضرورت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه پژوهش در صنعت نفت اشاره کرد و گفت: در هیچ کجای دنیا از بخش دولتی انتظار تولید محصول ندارد، اما امروز سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پژوهش‌های مرتبط با صنعت نفت ضروری است.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در آیین گشایش رسمی پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت، اظهار داشت: در جایی که بخش خصوصی باید سرمایه‌گذاری کند ما نباید مجری پژوهش باشیم، امروز سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پژوهش‌های مرتبط با صنعت نفت امری ضروری است.

وی با بیان اینکه نیازهای پژوهش در صنعت نفت باید از سوی بخش خصوصی تامین شود، افزود: محصول در بخش‌های مختلف باید نتیجه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی باشد، از بخش دولتی نباید انتظار داشته باشیم که محصول بدهد، هیچ کجای دنیا این‌گونه نیست.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، گفت: در ابتدای قرن بیستم میلادی همه کشورها قصد ساخت هواپیما داشتند و هزینه‌های زیادی برای آن انجام دادند. نیویورک تایمز اعلام کرد که تا ۱۰۰ سال دیگر هم نمی‌توانیم هواپیما بسازیم، اما به فاصله کوتاهی دو نفر دوچرخه‌ساز توانستند هواپیما بسازند، بنابراین باید نگرش خود را تغییر دهیم.

ستاری با تاکید بر اینکه محصول حاصل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پژوهش است و پول دولتی در پژوهش محصول تولید نمی‌کند، بیان کرد: باید یک زیست‌بوم برای توسعه پژوهش داشته باشیم. در این راستا نیروی انسانی اکوسیستم باید از استارت‌آپ‌ها تامین شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ برابر پولی که بخش دولتی در این پارک (فناوری و نوآوری) هزینه کرده باید توسط بخش خصوصی تامین شود، ادامه داد: پژوهشگاه صنعت نفت می‌تواند پلتفرم عالی برای این امر باشد، اما نمی‌توان از یک محقق در پژوهشگاه صنعت نفت انتظار داشت محصول ارائه کند.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در پایان خاطرنشان کرد: پارک باید زمینه تولید محصول را فراهم کند و بعد به بازار متصل شود، این موضوع برای محصولاتی که بار نخست وارد بازار می‌شوند اهمیت ویژه‌ای دارد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.