سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
ضرورت نگاهی جامع به صنعت فولاد
07 تیر 1400 - 14:41
شناسه : 14463
معاون خرید شرکت فولادمبارکه مطرح کرد؛ معاون خرید شرکت فولادمبارکه گفت: از دولت جدید انتظار می‌رود نگاه کامل و جامعی به زنجیره فولاد در بخش‌های مختلف داشته باشد و ضمن تعریف چشم‌انداز برای حداقل پنج سال، سیاست‌گذاری آن را به‌گونه‌ای انجام دهد که کالای ایرانی بتواند در بازارهای جهانی به رقابت بپردازد و موجب ارزآوری برای کشور شود.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولادمبارکه
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، رضا یزدخواستی معاون خرید شرکت فولادمبارکه درخصوص اینکه چه انتظاری از دولت آینده برای بخش صنعت می‌رود، اظهار داشت: امیدواریم با توجه به شرایط حاکم در کشور شاهد ثبات در بازارها باشیم و در این راستا با اتخاذ سیاست‌های جدید بتوان برای چهار سال آینده برنامه‌ریزی کرد.

وی افزود: انتظارات ما از دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت در آینده این است که نگاه جامع و کاملی به کل زنجیره فولاد، بازار فولاد، تولید محصولات این زنجیره، بازار داخلی و صادرات داشته و یک چشم‌انداز پنج‌ ساله برای آن تعریف کنند؛ به‌گونه‌ای که صادرات کالای ایرانی کاملا رقابتی و برای کشور ارزآور باشد. در واقع لازم است نگاه به این زنجیره از حالت بخشی و جزیره‌ای دور شود و ملاک آن نگاه کارشناسی و اقتصادی باشد، تا در نهایت شاهد تغییرات مثبت در این حوزه باشیم.

معاون خرید شرکت فولادمبارکه گفت: در واقع لازم است متولیان وزارت صنعت، معدن و تجارت از ابتدا تا انتهای زنجیره فولاد را بررسی و برای آن برنامه‌ریزی داشته باشند تا خروجی این صنایع، تولید محصولاتی با کیفیت و قابل رقابت با دیگر کشورها باشد.

یزدخواستی بیان کرد: در حال حاضر با توجه به تحریم‌های موجود در کشور و صنعت فولاد، شرکت فولادمبارکه تمامی برنامه‌های خود را براساس آن تعریف کرده است. البته به گشایش برخی از تحریم‌ها نیز امیدواریم که اگر اتفاق بیفتد منجر به خشنودی در صنعت فولاد و اقتصاد کشور خواهد شد، اما اکنون برنامه شرکت فولادمبارکه برای ادامه راه، بر اساس شرایط در بدترین حالت ممکن یعنی فشار حداکثری است.

دولت با جسارت قدرت و توانایی خود را برای تحقق افق ۱۴۰۴ اعلام کند

معاون خرید شرکت فولادمبارکه در خصوص اینکه برای دست‌یابی به افق ۱۴۰۴ و تولید ۵۵ میلیون تن فولاد چه سختی‌هایی سد راه دولت جدید خواهد بود، اذعان داشت: دولت باید با جسارت میزان اقدامات و رشد موردنیاز برای تولید بیشتر فولاد و رسیدن به عدد ۵۵ میلیون تن را اعلام کند، زیرا عدم دست‌یابی به اعداد تعریف‌شده برای افق ۱۴۰۴ ممکن است منجر به از بین رفتن سطح اعتماد به دولت شود.

یزدخواستی تصریح کرد: بزرگ‌ترین نیاز امروز دولت، اعتماد صنعت، تولیدکنندگان و بازار به تصمیماتش است. از سوی دیگر زمانی که هدف‌گذاری برای انجام کاری صورت می‌گیرد، برخی از عوامل در کنترل و برخی خارج از کنترل هستند که گاهی نیز نقش تعیین‌کننده در رسیدن به هدف ایفا می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نباید از دولت انتظار کارهای غیرممکن را داشت. اما با توجه به چشم‌انداز مذکور در صنعت فولاد اتفاقات مختلفی مانند تحریم‌های حداکثری، افزایش چندین برابری قیمت دلار، افزایش قیمت حامل‌های انرژی، افزایش هزینه سرمایه‌گذاری، عدم همکاری کشورهای دیگر در فاینانس پروژه‌های ایران و… در کشور باعث سخت شدن روند کار می‌شوند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.