سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
ضرورت پیش بینی بودجه مناسب برای اکتشافات معدنی
18 آذر 1399 - 5:22
شناسه : 2760
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید هرچند دولت از نبود بودجه برای توسعه بخش معدن دَم می زند اما می توان از اعتبارات بی پایان بخش خصوصی داخلی و خارجی برای تجهیز این بخش و بهره‌برداری از پتانسیل معادن استفاده کرد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از دنیای معدن، عزت اله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با اشاره به بودجه مربوط به اکتشاف معادن در سال ۱۴۰۰، گفت: از آنجا که توسعه معادن و صادرات مواد معدنی در گرو گسترش اکتشاف است، در صورتی که بودجه پیش بینی شده برای اکتشاف متناسب با ظرفیت داخلی نباشد، کمیسیون صنایع و معادن ورود کرده و آن را افزایش می دهد.
نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ریاست خود بر کمیسیون صنایع و معادن مجلس در هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در این دوره بودجه اکتشاف معادن از ۲٫۵ میلیارد به ۱۰۸ میلیارد یعنی ۵۰ برابر افزایش پیدا کرد.

بلااستفاده ماندن ظرفیت معادن

وی با بیان اینکه در صورتی که اکتشاف اساس و پایه قرار گیرد، توسعه رقم می خورد، اضافه کرد: در حال حاضر ظرفیت معادن بلااستفاده مانده و به درستی از این پتانسیل استفاده نمی شود زیرا دولت به این بخش بی توجه است.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: هرچند دولت از نبود بودجه برای توسعه بخش معدن دَم می زند اما می توان از اعتبارات بی پایان بخش خصوصی داخلی و خارجی برای تجهیز این بخش و بهره برداری از پتانسیل موجود در معدن و جایگزین کردن آن به جای درآمدهای نفتی استفاده کرد.
دولت با پیش بینی مشوق های مناسب، انگیزه بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه معادن را افزایش دهد
اکبری تالارپشتی با بیان اینکه دولت باید با پیش بینی مشوق های مناسب، انگیزه بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه معادن را افزایش دهد، ادامه داد: نقدینگی سرگردان موجود در تولید باید به سمت تولید و خدمات اساسی وابسته به تولید که یکی از این بخش های معدن است، هدایت شود.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در بودجه سال ۱۴۰۰ تلاش می شود، زمینه جذب سرمایه بخش خصوصی برای توسعه معدن فراهم شود تا دولت تصدی گری در این حوزه را رها کند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.