جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
ضعف دلار پلی برای گرانی فلز زرد
31 فروردین 1400 - 15:08
شناسه : 10824
کاهش مداوم سود اوراق بهادار خزانه‌داری آمریکا و ضعف دلار، قیمت طلا را به بالاترین رقم طی ۷ هفته گذشته رسانده است.
ارسال توسط : منبع : تسنیم
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، قیمت طلا در روز دوشنبه به بالاترین رقم طی ۷ هفته گذشته رسید. ضعف دلار و پایین آمدن سود خزانه‌داری آمریکا، علاقه به این فلز گران‌بها را افزایش داد؛ این در حالی است که تمایل به سرمایه‌های مخاطره‌آمیزتر هنوز هم در جایگاه بالا رتبه‌بندی می‌شود.

طلا در حال حاضر یک هزار و ۷۸۳ دلار و ۸۸ سنت در هر اونس معامله می‌شود که این رقم، بالاترین رقم از ۲۵ فوریه به این سو است. قیمت طلای آمریکا هم با ۰٫۳ درصد افزایش به یک هزار و ۷۸۸ دلار در هر اونس رسید.

هفته گذشته، شاخص سود ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا به پایین‌ترین رقم طی چند هفته اخیر رسید. شاخص دلار هم تا پایین‌ترین رقم طی ۶ هفته گذشته سقوط کرد. بنابراین قیمت طلا برای دارندگان سایر ارزها مناسبت‌تر شد. در این بین، ضعف دلار و کاهش سود خزانه‌داری آمریکا به دنبال اطلاعیه افزایش تورم به صورت موقتی توسط فدرال رزرو این کشور، رقم خورد.

تحلیلگران عقیده دارند که طلا در آستانه یک افزایش قیمت دیگر است؛ به طوری که پیش‌بینی می‌شود که به سمت رقم یک هزار و ۸۰۰ دلار در هر اونس پیش برود. نقره هم با ۰٫۴ درصد افزایش به قیمت ۲۶ دلار و ۵ سنت در هر اونس رسید. ارزش پالادیوم با ۱٫۷ درصد افزایش، دو هزار و ۸۲۷ دلار و ۲۰ سنت اعلام شد. همچنین پلاتین با یک درصد افزایش، حدود یک هزار و ۲۱۳ دلار و ۵۰ سنت معامله می‌شود.

لازم به توضیح است که اول هسن، یکی از تحلیلگران ساکسو بانک عقیده دارد که کاهش مداوم سود اوراق بهادار خزانه‌داری آمریکا، تعیین‌کننده قیمت طلا بوده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.