دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت ×
طراحی و ساخت ماشین‌آلات تخصصی صنعت طلا
06 اسفند 1401 - 8:19
شناسه : 33695
محمدمهدی برادران، معاون وزیر صمت با اشاره به این‌که صنعت طلا و نقره جزو اولین صنایع تحریمی بود گفت: اکنون ایران به یکی از کشور‌های توانمند در حوزه ساخت ماشین‌آلات مدرن مصنوعات طلا و نقره تبدیل شده و کشور‌های اروپایی متقاضی ماشین‌آلات ایرانی هستند.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری صداوسیما
پ
پ

به گزارش فلزات نیوز، معاون وزیر صمت گفت: ماشین‌آلات تخصصی یکی از حوزه‌هایی است که در کنار صنعت طلا، نقره و فلزات گرانبها در لیست تحریم‌ها قرار گرفته بود، اما اکنون با کمک متخصصان داخلی و مجموعه‌های بزرگ صنعتی، توان ساخت ماشین‌آلات مدرن در این صنعت فراهم شده است.

وی افزود: توان تولید داخل در حوزه ساخت ماشین‌آلات، نه تنها اثر تحریم را در این صنعت رفع کرد، بلکه موجب شد تا ماشین‌آلات در کنار مصنوعات طلا و نقره صادر شود و اکنون کشور‌های مختلفی از جمله کشور‌های اروپایی متقاضی ماشین‌آلات تولید داخل هستند.

برادران با اشاره به ارتقای توان کمی و کیفی تولید در حوزه مصنوعات طلا و نقره نیز گفت: صنعت طلا و نقره جزو اولین صنایع تحریمی بود که مجموعه تولیدکنندگان و صادرکنندگان و واحد‌های تولیدی، هم برای تامین نیاز داخل و هم برای بازار‌ صادرات، برنامه‌ریزی کرده و توان تولید خود را افزایش دادند.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت، حوزه طراحی و ساخت ماشین‌آلات را یکی از نقاط قوت صنعت کشور در حوزه در طلا و جواهر عنوان کرد و افزود: ایران از جمله کشور‌های مطرح و توانمند در حوزه هنرمندان و طراحان صنعت طلا با محوریت صنایع خلاق است و آموزش‌های متنوعی در دفتر صنایع خلاق وزارت صمت نیز برای ارتقای مهارت‌آموزی در این حوزه برنامه‌ریزی شده است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.