پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
طرح تولید پایدار فولاد، راهی روشن برای رفع موانع تولید
04 اردیبهشت 1400 - 11:43
شناسه : 11016
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛ نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد در راستای رفع موانع تولید و کمک به اقتصاد کشور است که در کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تصویب شد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علی‌اکبر علیزاده نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: طرح تولید پایدار زنجیره فولاد، به سبب جلوگیری از خام‌فروشی، رفع موانع و حرکت تولید به سمت انتهای زنجیره در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح و به تصویب رسید که بدون شک با اجرای کامل این طرح، قیمت صنایع فولادی کاهش و در همین راستا ضمن افزایش ارزش پول ملی و رفع مشکل کاهش کالاهای تولیدشده در صنایع مورد نیاز ورق فولاد، از جمله خودرو و لوازم‌خانگی را شاهد هستیم.

وی افزود: با اجرای این طرح، زنجیره فولاد برای ورود به بورس مشکلی نخواهند داشت و تولیدکنندگان می‌توانند محصولات خود را در آن عرضه کنند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی دیگر از راه‌های موثر بر خارج شدن از خام‌فروشی، معافیت مالیاتی برای محصولات انتهای زنجیره فولاد است که در این زمینه، همچنان محصولات میانی و ابتدایی فولاد باید مالیات مربوطه را پرداخت کنند.

علیزاده در پایان خاطرنشان کرد: مجلس با تصویب و اصلاح روند اجرای این طرح به دنبال اثرگذاری بلندمدت این صنعت در رشد اقتصادی کشور و کاهش قیمت کالاهای مرتبط با فولاد است.

بر اساس این گزارش، طی تاریخ ۲۳ دی ماه ۱۳۹۹ در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، کلیات طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با رویکرد اصلاح سیاست‌های تنظیمی با ۱۸۶ رای موافق و ۲۲ رای مخالف و ۸ رای ممتنع از ۲۱۶ آرای ماخوذه، مورد تصویب نمایندگان قرار گرفت.

شایان ذکر است که بر اساس این طرح کلیه تولیدکنندگان محصولات زنجیره فولاد غیر از محصولات لوله و پروفیل با رعایت مفاد بند ج ماده ۳۶ قانون احکام دائمی برنامه ۶ توسعه کشور برای فروش داخلی ملزم به عرضه و فروش در بورس کالا هستند و معامله محصولات فولاد در خارج از بورس ممنوع است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.