سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
طرح  جامع  فولاد نیازمند ۲ میلیون متر حفاری است
05 اسفند 1399 - 18:32
شناسه : 7855
معاون طرح‌های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو در میزگرد همایش چشم‌ا‌نداز صنعت فولاد و سنگ‌آهن که با حضور مصطفی موذن‌زاده، مهدی کرباسیان رییس سابق هییت عامل ایمیدرو، منصور یزدی‌زاده مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن و محمد ابکاء رییس هییت‎مدیره فولاد تکنیک برگزار شد، گفت: تحقق اهداف مورد نظر در طرح جامع فولاد، نیاز به انجام سالانه 2 میلیون متر عملیات حفاری دارد.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمد آقاجانلو معاون طرح‌های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو در میزگرد همایش چشم‌ا‌نداز صنعت فولاد و سنگ‌آهن اظهار داشت: ایمیدرو در راستای برنامه‌های توسعه‌ای و اکتشاف، هم‌گرایی با سازمان‌های ذی‌ربط را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بین اینکه همکاری ایمیدرو با سازمان زمین‌شناسی و حفاران غیرنفتی در حوزه اکتشاف در حال انجام است، افزود: یکی از چالش‌های عمده حفاران، بحث نوسانات ارزی است که در این خصوص جلسات متعددی برگزار شد.

معاون طرح‌های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو ضمن اشاره به اینکه با برگزاری جلسات کارشناسی، طرح جامع اکتشاف پایه‌ریزی شده است، گفت: در این راستا نیاز به استانداردسازی آزمایشگاه‌های تخصصی و رفع مشکلات این بخش وجود دارد.

آقاجانلو با بیان اینکه پیرامون اهداف طرح جامع، حفاری به میزان ۵۰۰ هزار متر در سال هدف‌گذاری شده است، عنوان کرد: با توسعه اکتشافات و شناسایی آنومالی‌ها، مطمئنا بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری علاقه‌مند خواهد شد که البته مباحث قانونی در صدور گواهی کشف، این رویه را با مشکلاتی مواجه کرده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر پیرامون محدوده فلات مرکزی، ۵۰۰ میلیون تن سنگ‌آهن قابل برداشت وجود دارد که تاکنون اجازه اکتشاف به شرکت‌های نیازمند خوراک در این زمینه داده نشده است.

معاون طرح‌های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو، توسعه ریلی در کشور را یکی دیگر از الزامات تحقق اهداف طرح جامع فولاد خواند و تاکید کرد: در بخش زیرساخت، گسترش احداث خطوط ریلی، باید به یکی از اولویت‌ها تبدیل شود.

آقاجانلو گفت: با وجود اینکه ظرفیت‌سازی در حوزه فولاد به خوبی انجام شده است اما کماکان میزان بهره‌وری در حد انتظار نیست.

وی ادامه داد: تحقق افزایش بهره‌وری نیاز به برنامه‌ریزی و پیشنهاد اجرایی از حوزه زیرساخت تا صنعت دارد و باید توجه داشت که بهره‌وری یکی از الزامات مهم انقلاب صنعتی چهارم است که نیاز به طراحی ساختار آن در کشور وجود دارد.

معاون طرح‌های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو اعلام کرد: تنظیم بازار و مباحث مربوط به قیمت‌گذاری، از چالش‌های پیشروی صنعت فولاد است. در این زمینه الزامات جذب سرمایه‌گذاری و بسترسازی ارائه تضامین به طرف‌های سرمایه‌گذار، امر ضروری به حساب نمی‌آید.

آقاجانلو همچنین در پایان به دیگر برنامه‌های توسعه‌ای ایمیدرو در سایر صنایع معدنی اشاره کرد و گفت: در کنار طرح جامع فولاد، طرح‌های جامع آلومینیوم، سرب و روی تهیه و در حال نهایی شدن است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.