سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
طرح فولاد اسفراین در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
11 فروردین 1400 - 14:18
شناسه : 9497
با دستور رییس جهمور: طرح تکمیلی مجتمع صنعتی فولاد اسفراین روز پنجشنبه در قالب طرح‌های تولیدی و صنعتی ملی، با دستور رییس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مهدی کرامتی فرماندار شهرستان اسفراین، اظهار داشت: طرح تکمیلی مجتمع صنعتی فولاد آلیاژی اسفراین دارای هشت زیرمجموعه با سرمایه‌گذاری ۹۴ میلیون یورو از سال ۱۳۸۶ آغاز شد که  در مقطعی از زمان به دلیل تحریم‌های ظالمانه و مشکلات پولی و بانکی، اجرای آن متوقف شد.

وی افزود: در چند سال گذشته با حل مشکلات اعتباری، راه‌اندازی این طرح ادامه یافت و سرانجام پس از ۱۳ سال، آخرین حلقه این طرح در قالب  ریخته‌گری پیوسته با اعتبار ۳۰ میلیون دلار به بهره‌برداری رسید.

فرماندار شهرستان اسفراین گفت: با بهره‌برداری از این طرح، ظرفیت تولید در این مجتمع صنعتی از ۱۲۰ هزار تن به ۱۸۰ هزار تن افزایش پیدا می‌کند .

کرامتی ادامه داد: طرح تکمیلی مجتمع صنعتی فولاد اسفراین در مجموع برای ۲۵۰ نفر اشتغال به وجود می‌آورد. لازم به توضیح است که مجتمع صنعتی فولاد اسفراین از شرکت‌های زیر پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده قطعات و مقاطع فولاد آلیاژی در خاورمیانه است که امکان ساخت ۱۴۰ گونه فولاد آلیاژی را دارد.

این مجتمع صنعتی به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده قطعات و مقاطع فورج و ریخته‌گری سنگین و فوق سنگین فولاد آلیاژی، با داشتن متخصصان توانمند و فناوری پیشرفته، توانایی رفع نیازهای راهبردی صنایع کشور در بخش‌های نفت و گاز، نیروگاهی، کشتی‌سازی و ماشین‌سازی، ریلی و صنایع معدن و فولاد را دارد.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد. این شهرستان با دارا بودن ۲ مجتمع بزرگ و مهم صنعتی فولاد اسفراین و لوله‌گستر اسفراین، قطب صنایع بزرگ استان خراسان شمالی به حساب می‌آید.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.