جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
طرح فولاد روهینا جنوب گامی بلند در تولید و صادرات فولاد
08 فروردین 1400 - 11:09
شناسه : 9367
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: راه‌اندازی طرح بزرگ و مهم مجتمع فولاد روهینا جنوب با تولید سالانه ۹۰۰ هزار تن محصولات طویل و مفتول فولادی در شهرستان دزفول، گامی بلند در صنعت فولاد استان و کشور است.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، امیرحسین نظری رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان، اظهار داشت: از فعالیت‌های تولیدی در این مجتمع می‌توان به عملیات نورد میلگرد، ریخته‌گری و نورد پیوسته اشاره داشت. در بخش نورد میلگرد سالانه ۴۵۰ هزار تن و در بخش فولادسازی، ریخته‌گری و نورد پیوسته، سالانه ۴۵۰ هزار تن محصول فولادی تولید می‌شود.

وی افزود: شمش خروجی از ریخته‌گری، بدون برش و کوره میانی، وارد بخش نورد شده و به میلگرد تبدیل می‌شود. این تغذیه گرم و پیوسته در تمامی مراحل موجب صرفه‌جویی حداقل ۳۰ درصدی در انرژی مصرفی کارخانجات خواهد شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: در این مجتمع تولیدی، هیچ‌گونه پساب تصفیه نشده (چه انسانی و چه صنعتی) دفع نمی‌شود و تمام پساب تصفیه شده برای درختکاری استفاده خواهد شد.

نظری بیان کرد: این طرح به طور مستقیم برای یک هزار نفر و به صورت غیرمستقیم برای پنج هزار نفر اشتغال‌زایی به همراه دارد که این امر موجب رونق منطقه خواهد شد. همچنین سرمایه‌گذاری ارزی این طرح ۱۲۰ میلیون یورو به ارزش سه هزار میلیارد ریال است.

لازم به توضیح است که عملیات احداث مجتمع فولاد روهینا جنوب، در سال ۱۳۸۹ با هدف تولید میلگرد در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار واقع در استان خوزستان، شهرستان دزفول در فاصله هفت کیلومتری جاده دزفول – شوشتر آغاز شد. این مجتمع با برخورداری از یک واحد نورد ۵۰۰ هزار تنی میلگرد، به نام ریبار و یک واحد ذوب و نورد پیوسته ۴۵۰ هزار تنی به نام میدا، ضمن تامین بخشی از نیازهای کشور، این پتانسیل را دارد که یکی از صادرکنندگان محصولات فولادی نیز باشد.

این طرح بزرگ فولادی در شهرستان دزفول خوزستان سال گذشته با حضور مقامات کشوری و استانی وارد مدار تولید شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.