سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
طلا، بر سکوی پرتاب
01 مرداد 1401 - 10:59
شناسه : 30666
قیمت طلا پس ‌از رسیدن به پایین‌ترین رقم در روز پنجشنبه 30 تیرماه، یعنی حدود ۱۶۸۱ دلار، امروز برای دومین روز پیاپی افزایش داشت. قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۱۷۲۷ دلار و ۶۴ سنت رسید.
ارسال توسط : منبع : تنسیم
پ
پ

به‌گزارش اخبار فلزات، قیمت هر اونس طلا امروز شنبه، یک مرداد، با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۱۷۲۷ دلار و ۶۴ سنت و قیمت نقره امروز با ۰.۵۴ درصد کاهش به ۱۸ دلار و ۶۲ سنت رسید. همچنین پلاتین با ۰.۰۳ درصد کاهش، ۸۷۶ دلار و ۸۴ سنت معامله می‌شود.

افزایش نرخ بهره بانک‌های مرکزی بزرگ دنیا جهت مبارزه با افزایش تورم، تمایل سرمایه‌گذاران به طلا را طی هفته گذشته پایین آورد و باعث سقوط قیمت آن شد. اما افزایش نگرانی در مورد دورنمای رشد اقتصاد دنیا و فشار تورم قیمت آن را بار دیگر با افزایش مواجه کرد.

پایین آمدن ارزش دلار نیز تمایل به خرید طلا را در سطوح پایین‌تر افزایش داده‌است. نرخ بیکاری در آمریکا برای سومین هفته پیاپی بالا رفته، درحالی‌که شاخص تولید برای دومین ماه پیاپی با کاهش روبرو بوده است و نگرانی ها در مورد رشد اقتصادی با شدت بیشتری ادامه دارد.

پراهمیت‌ترین رخداد اقتصادی هفته گذشته، اجلاس بانک مرکزی اروپا برای تعیین سیاست‌های پولی این اتحادیه بود که در نهایت در اقدامی غیرمنتظره نرخ بهره را جهت مقابله با افزایش تورم بالا برد. رییس بانک مرکزی اروپا همچنین درمورد خطر ادامه تورم بالا به‌خاطر طولانی شدن درگیری‌های بین اکراین و روسیه و تاثیر آن بر قیمت انرژی، هشدار داد.

در حال حاضر نگاه سرمایه‌گذاران به اجلاس فدرال‌رزرو آمریکا در این هفته دوخته‌ شده است که می‌تواند بر ارزش دلار تاثیر گذاشته‌ و جذابیت طلا را افزایش دهد. از طرف دیگر، بهبود بحران انرژی در اروپا با ازسرگیری جریان گاز روسیه از طریق خط لوله نورد استریم حساسیت بازار را بالا برده است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.