چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
طلا باز هم سربه‌زیر شد
21 اردیبهشت 1401 - 10:16
شناسه : 27611
بر اساس داده‌های منتشر شده، قیمت طلا امروز چهارشنبه 21 اردیبهشت ماه، کاهش یافت و به پایین‌ترین حد طی سه ماه اخیر رسید؛ زیرا افزایش دلار همچنان به فشار طلا ادامه می‌دهد در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر آمار ماهانه تورم ایالات‌ متحده هستند که می‌تواند بر موضع سیاست پولی فدرال رزرو تاثیر بگذارد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهای هر اونس طلا امروز با ۰.۹ درصد کاهش به یک هزار و ۸۳۷ دلار و ۱۰ سنت رسید و در ساعت اولیه یک هزار و ۸۳۲ دلار و ۶ سنت را ثبت کرد. با این حال، قیمت طلا در بازار معاملات آتی آمریکا با ۰٫۰۵ درصد کاهش، یک هزار و ۸۳۸ دلار و ۱۰ سنت را ثبت کرد که طی ساعات اولیه یک هزار و ۸۳۲ دلار و ۱۰ سنت بود.

قیمت طلا برای سومین جلسه متوالی کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح خود از ۱۱ ماه فوریه رسید. دلار نزدیک به بالاترین سطح ۲۰ سال اخیر در نوسان قرار گرفت و باعث شد شمش با قیمت دلار برای سایر دارندگان ارز جذابیت کمتری داشته باشد.

تحلیلگران در انتظار این هستند که شاخص قیمت مصرف‌کننده، کاهش شدیدی را در رشد ماهانه نشان دهد و از ۱.۲ درصد طی ماه مارس به ۰.۲ درصد در آوریل کاهش یابد که بزرگ‌ترین جهش ماهانه برای بیش از ۱۶ سال گذشته رقم خورده است.

مقامات فدرال رزرو، روز سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه، استدلال‌های خود را برای سریع‌ترین افزایش نرخ بهره حداقل از دهه ۱۹۹۰ برای مبارزه با تورم تقویت کردند؛ در حالی که جو بایدن، رییس‌‌جمهور آمریکا از بانک مرکزی ایالات متحده خواست تا افزایش قیمت‌ها را که به گفته وی به خانواده‌های آمریکایی آسیب می‌زند، مهار کند.

طلا به عنوان محافظی در برابر تورم و ذخیره ایمن ارزش زمان بحران‌های سیاسی و اقتصادی تلقی می‌شود، اما نسبت به افزایش نرخ‌های بهره کوتاه‌مدت آمریکا که هزینه فرصت نگهداری شمش با بازده صفر را افزایش می‌دهد، بسیار حساس است.

شایان ذکر است که در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۱ دلار و ۲۳ سنت در هر اونس رسید؛ در حالی که پلاتین با ۰.۱ درصد افزایش به ۹۶۴ دلار و ۶۴ سنت و پالادیم با ۱.۲ درصد کاهش به دو هزار و ۴۰ دلار و ۲۵ سنت رسید.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.