سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
طلا به زیر ۱۷۰۰ دلار می‌رسد
25 تیر 1401 - 13:50
شناسه : 30392
پیش‌بینی‌ها در میان تحلیلگران وال استریت و سرمایه‌گذاران مین استریت به کاهش قیمت طلا در کوتاه مدت به زیر یک هزار و 700 دلار در هر اونس اشاره دارد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، قیمت طلا پیش از تعطیلی بازار به یک هزار و ۷۰۸ دلار و ۶۰ سنت و قیمت طلای آمریکا نیز به یک هزار و ۷۰۹ دلار و ۶۰ سنت رسید. تصمیم‌گیری در بازار طلا طی چند هفته اخیر تغییرات زیادی شده است زیرا سرمایه‌گذاران انتظار دارند که فدرال رزرو به شدت نرخ‌های بهره را برای کاهش تورم افزایش دهد. در این شرایط، بازده واقعی همراه با دلار آمریکا افزایش یافته است.

با رسیدن دلار آمریکا به نقطه عطف قابل توجه، طلا در این هفته به پایین‌ترین حد خود طی یک سال اخیر سقوط کرد و تحلیلگران گفته‌اند که اگرچه طلا به یک هزار و ۷۰۰ دلار کاهش یافته است اما هیچ حرکت عمده‌ای در بازار صورت نگرفته است.

فرانک مک‌گی فروشنده فلزات گران‌بها در Alliance Financial، اظهار داشت: انتظار دارد قیمت طلا کاهش یابد زیرا معامله‌گران بیشتری مجبور به از بین‌بردن موقعیت‌های طلای خود هستند.

جیم وایکاف تحلیلگر فنی ارشد کیتکو، بیان کرد: چشم‌انداز فنی نشان می‌دهد که معامله‌گران نزولی بازار را در کوتاه‌مدت کنترل می‌کنند. نمودارها کاملا نزولی هستند و مسیری که کمترین مقاومت را برای قیمت‌ها دارد، از یک طرف به سمت پایین باقی می‌ماند.

این هفته ۱۶ تحلیلگر وال‌ استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. در میان شرکت‌کنندگان، سه تحلیل‌گر، در کوتاه‌ مدت نسبت به طلا خوش‌بین هستند. در همان زمان، ۶ تحلیلگر یا ۵۰ درصد نسبت به طلا نزولی و پنج تحلیلگر معادل ۳۱ درصد در مورد فلز گران‌بها در هفته آینده خنثی بودند. نه تنها تصمیم‌گیری‌های رو به افت در بین سرمایه‌گذاران خرد در این هفته افزایش یافته است، بلکه مشارکت در نظرسنجی به بالاترین حد یک ماهه رسیده که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران بیشتری دوباره به بازار توجه کرده‌اند.

در حالی که احساسات نزولی شدیدی در بازار وجود دارد، برخی از تحلیلگران هنوز آماده نیستند که از این فلز گران‌بها دست بکشند و به گفته برخی، طلا در آستانه جهش است زیرا از نظر فنی بیش از حد فروخته شده است.

آدام باتن استراتژیست ارشد ارز در Forexlive.com، تاکید کرد: با توجه به اینکه بازارها در اواخر این ماه شروع به بازنگری در انتظارات افزایش ۱۰۰ واحدی می‌کنند، نسبت به طلا خوش‌بین است. بازارها در این حرکت تهاجمی پس از افزایش نرخ تورم به ۹.۱ درصد در ماه ژوئن، یعنی بالاترین رقم در ۴۰ سال اخیر، شروع به قیمت‌گذاری کردند.

گفتنی است، در حالی که قیمت طلا با حفظ سطح حمایت یک هزار و ۷۰۰ دلار در هر اونس، هفته را به پایان می‌رساند، بسیاری از تحلیلگران به دنبال این هستند که ببینند آیا قیمت‌ها می‌توانند حمایت بحرانی در حدود یک هزار و ۶۷۵ دلار را حفظ کنند که نشان‌دهنده منطقه تثبیت از سال ۲۰۲۰ است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.