چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
طلا تغییر محسوسی را ثبت نکرد
15 شهریور 1401 - 16:44
شناسه : 31561
قیمت طلا به‌ دنبال افزایش نگرانی در مورد بحرانی‌تر شدن انرژی در اروپا و افزایش تمایل سرمایه‌گذاران به دلار نسبت‌ به یورو، تغییر چندانی نداشته‌ است.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، امروز سه‌شنبه ۱۵ شهریور ماه، بهای هر اونس طلا با ۸.۷ درصد افزایش، به یک هزار و ۷۱۹ دلار و ۵۰ سنت رسید و طلا در بازار معاملات آتی آمریکا نیز با ۰.۵۱ درصد افزایش، بک هزار و ۷۲۰ دلار و ۵۰ سنت قیمت‌گذاری شد.

شاخص دلار پس از رسیدن به قله ۲۰ ساله در جلسه قبل، ۰.۲ درصد کاهش یافت.

منطقه یورو به طور یقین در حال ورود به رکود است. نظرسنجی‌های روز گذشته نشان می‌دهد که بحران هزینه‌های زندگی عمیق‌تر شده است و چشم‌انداز تیره‌ای مصرف‌کنندگان را نسبت به هزینه‌ها محتاط نگه می‌دارد. بانک مرکزی اروپا در زمانی که اقتصاد وارد رکود می‌شود، در نشست هشتم ماه سپتامبر با چشم‌انداز افزایش شدید نرخ بهره مواجه است.

پس از اینکه روسیه جریان گاز از طریق یک خط لوله اصلی به اروپا را متوقف کرد، چندین کشور اتحادیه اروپا طرح‌های اضطراری را اجرا کردند که می‌تواند منجر به سهمیه‌بندی انرژی و دامن زدن به ترس از رکود با افزایش شدید تورم و افزایش نرخ‌های بهره شود.

با این حال، افزایش قیمت بیشتر طلا به دلیل انتظارات مبنی بر اینکه فدرال رزرو ایالات‌ متحده می‌تواند با افزایش قیمت شدید دیگری نرخ بهره را در مبارزه با تورم در جلسه سیاست‌گذاری خود در روزهای ۲۰ تا ۲۱ ماه سپتامبر ایجاد کند، محدود شد.

اگرچه طلا به عنوان پوششی امن در برابر تورم و عدم قطعیت‌های اقتصادی در نظر گرفته می‌شود، نرخ‌های بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را افزایش می‌دهد و دلار را تقویت می‌کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۹ درصد افزایش، به ۱۸ دلار و ۳۲ سنت رسید. پلاتین با ۰.۷ درصد افزایش، ۸۵۱ دلار و ۵۰ سنت و پالادیم با ۰.۷ درصد افزایش، به دو هزار و ۴۷ دلار و ۶۸ سنت رسید.

انتهای پیام//

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.