سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
طلا جلوی دلار کم آورد
10 خرداد 1401 - 13:56
شناسه : 28552
قیمت طلا امروز سه‌شنبه 10 خرداد ماه، با تقویت بازده اوراق قرضه آمریکا و تقویت دلار کاهش یافت.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهای هر اونس طلا در معاملات امروز با ۳.۳ درصد کاهش به یک هزار و ۸۵۰ دلار و ۸۰ سنت رسید. طلای آمریکا نیز با  ۰.۱۸ درصد کاهش با قیمت یک هزار و ۸۵۱ دلار و ۸۰ سنت معامله شد. قیمت طلا تاکنون در این ماه حدود ۲.۶ درصد کاهش یافته که بیشترین میزان از ماه سپتامبر بوده است.

جفری هالی تحلیلگر ارشد OANDA، اظهار داشت: عملکرد طلا طی ماه می، ناامیدکننده بوده است و در اولین نشانه، تقویت دلار ضعف فوری را نشان می‌دهد؛ با این حال، قادر به ردیابی سودهای مادی ناشی از ضعف دلار یا کاهش بازده اوراق قرضه آمریکا نیست. بازدهی بالاتر خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات‌ متحده جذابیت طلای با بازده صفر را کاهش می‌دهد؛ در حالی که دلار قوی‌تر، شمش با قیمت دلار را برای خریداران خارجی گران‌تر خواهد کرد.

استفان اینس شریک مدیریت دارایی SPI، افزود: در شروع چرخه، افزایش نرخ بهره فدرال رزرو بسیار بهتر از حد انتظار عمل کرد زیرا بازار همچنان به قیمت‌گذاری در ریسک‌های رکود ادامه می‌دهد. کریستوفر والر، رییس بانک مرکزی آمریکا مطرح کرد: در حالی که بانک مرکزی در تلاش است تا تورم بالا را پایین بیاورد، فدرال رزرو ایالات متحده باید آماده باشد تا از این پس تا زمانی که تورم به طور قاطع مهار شود، نرخ بهره را در هر جلسه به میزان ۰٫۵ درصد افزایش دهد. نرخ‌های بهره کوتاه‌مدت بالاتر ایالات متحده، هزینه فرصت نگهداری شمش را افزایش می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۷ درصد کاهش به ۲۱ دلار و ۸۰ سنت رسید و تاکنون طی این ماه حدود ۴.۱ درصد کاهش یافته است. پلاتین با ۰.۸ درصد کاهش در ۹۵۱ دلار و ۳۱ سنت ایستاد، اما همچنان برای اولین رشد ماهانه خود برای سه مورد از حدود ۲.۱ درصد قرار دارد. بهای پالادیم با ۰.۲ درصد کاهش به دو هزار و ۲۹ دلار و ۶۱ سنت رسید و طی این ماه حدود ۱۲.۶ درصد کاهش یافت که بیشترین میزان از نوامبر بوده است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.