جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
طلا دوباره اوج گرفت
18 بهمن 1400 - 14:14
شناسه : 24309
براساس گزارش‌های منتشر شده، قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر فشارهای تورمی ناشی از صعود قیمت‌های نفت، به بالاترین حد در بیش از یک هفته اخیر صعود کرد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به یک هزار و ۸۱۰ دلار و ۲۶ سنت رسید در حالی که ابتدای معاملات تا سطح یک هزار و ۸۱۴ دلار و ۹۱ سنت هم پیش رفته بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به یک هزار و ۸۱۰ دلار و ۹۰ سنت رسید.

استفن اینس از شرکت مدیریت دارایی SPI ، اظهار داشت: بزرگ‌ترین بخش تورم در حال حاضر قیمت نفت است و صرف نظر از اینکه نرخ‌های بهره چه میزان افزایش پیدا می‌کند، یک مشکل به شمار می‌رود. طلا اندکی وضعیت دفاعی پیدا کرده و پی برده که ممکن است در وضعیت ابرتورمی قرار بگیریم. لذا قیمت‌های نفت روز دوشنبه افزایش یافت و نفت برنت به بالاترین حد از ماه اکتبر سال ۲۰۱۴ رسیده است.

پس از اینکه آمار اشتغال قوی آمریکا نگرانی‌ها نسبت به وضعیت اقتصاد جهانی را تخفیف داد و صعود بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله به بالاترین حد از ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ را در پی داشت، بازارهای سهام آسیا نزول کردند.

آمار تورم ماه ژانویه آمریکا قرار است روز پنجشنبه منتشر شود و نرخ بالا می‌تواند به برنامه‌های بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ‌های بهره سرعت ببخشد؛ به خصوص پس از انتشار گزارش اشتغال بخش غیرکشاورزی که نشان داد اقتصاد آمریکا در ماه ژانویه ۴۶۷ هزار شغل جدید ایجاد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، اگر چه طلا پناهگاه امن دارایی در برابر تورم به شمار می‌رود، اما افزایش نرخ‌ها هزینه نگهداری این فلز که دارایی بدون بازدهی است را کم‌تر می‌کند. ادامه نگرانی‌ها نسبت به تهاجم احتمالی روسیه به اوکراین هم از تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن حمایت کرده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۱.۲ درصد افزایش، به ۲۲ دلار و ۷۵  سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ثابت بود و در یک هزار و ۲۴ دلار و ۴۴ سنت ایستاد. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد افزایش، به دو هزار و ۳۰۰ دلار و چهار سنت رسید.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.