چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
طلا سوار بر سرسره افت قیمت
04 خرداد 1400 - 15:51
شناسه : 12820
قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی در پی بهبود ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران که تقاضا برای دارایی‌های امن را کم‌تر کرد، با کاهش روبه‌رو شد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به یک هزار و ۸۷۸ دلار و ۹۰ سنت رسید. علاوه بر این در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش، به یک هزار و ۸۸۰ دلار و ۱۰ سنت و شب گذشته با ۰.۴ درصد افزایش، در یک هزار و ۸۸۴ دلار و ۵۰ سنت رسیده است.

جفری هالی تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA در این باره، اظهار داشت: پس از اینکه مقامات بانک مرکزی آمریکا ریسک‌های تورم را کم اهمیت شمردند، سرمایه‌گذاران دوباره نسبت به دورنمای رشد اقتصادی خوش‌بین شدند. این امر باعث بهبود بازارهای سهام و توقف روند صعودی طلا شد. همچنین سطح حمایتی طلا در حدود یک هزار و ۸۴۵ دلار که میانگین قیمت ۲۰۰ روزه است، قرار دارد و تا زمانی که این سطح حفظ شود، روند صعودی طلا بدون تغییر می ماند.

جیمز بولارد، رییس بانک فدرال رزرو سن لوییس، گفت: انتظار می‌رود نرخ تورم سال جاری و سال آینده کماکان بالای دو درصد بماند اما اظهارات چندین مقام بانک مرکزی آمریکا از جمله بولارد از این دیدگاه در خصوص عدم تغییر سیاست بانک مرکزی حمایت کرد.

بازارهای آسیایی صعود شب گذشته وال استریت را دنبال و در اوایل معاملات روز سه‌شنبه صعود کردند. در این میان، بیت کوین نیز در موج افزایش قیمت رمزارزها بیش از ۱۰ درصد صعود کرده است.

کاهش قیمت دلار عاملی برای افت قیمت طلا بود که نزدیک به پایین‌ترین رکورد چهار ماه گذشته در برابر ارزهای رقیب ایستاد. علاوه بر این بازده اوراق خزانه آمریکا نیز به پایین‌ترین حد دو هفته گذشته رسید.

بر اساس گزارش رویترز، موجودی طلای «اس پی دی آر گلد تراست» که بزرگ‌ترین صندوق ETF طلا در جهان است روز دوشنبه با ۰.۳ درصد افزایش  به ۱۰۴۶.۱۲ تن رسید.

در این راستا، وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش‌بینی کرد اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است به یک هزار و ۸۵۹ دلار نزول کند.

لازم به توضیح است که در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، به دو هزار و ۷۴۹ دلار و ۶۷ سنت رسید. بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد کاهش، به ۲۷ دلار و ۶۲ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ثابت بود و در یک هزار و ۱۷۴ دلار و ۲۹ سنت ایستاد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.