دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت ×
طلا مغلوب دلار شد
11 اسفند 1401 - 12:03
شناسه : 33955
قیمت طلا امروز پنجشنبه 11 اسفند ماه در حالی با افزایش ارزش دلار کاهش یافت که داده‌های اقتصاد جهانی، نگرانی سرمایه‌گذاران را مبنی بر اینکه نرخ‌های بهره جهانی برای مدت طولانی‌تری بالاتر از حد انتظار باقی بماند، تقویت کرد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش فلزات‌نیوز، قیمت هر اونس طلا پس از آنکه روز گذشته به بالاترین حد یک هفته‌ای خود رسید، امروز با ۲.۶ درصد کاهش به یک هزار و ۸۳۴ دلار و ۲۰ سنت رسید. طلا در بازار معاملات آمریکا نیز یک هزار و ۸۳۵ دلار و ۲۰ سنت قیمت‌گذاری شد.

برایان لان، مدیرعامل «GoldSilver Central» در سنگاپور بیان کرد: قیمت طلا در حال تثبیت و تقویت دلار، عامل کاهش اندک قیمت طلا شده است.

داده‌های روز گذشته نشان داد که تولید ایالات‌ متحده برای چهارمین ماه متوالی در ماه فوریه کاهش یافته است اما نشانه‌هایی وجود دارد که فعالیت کارخانه‌ها با کاهش سفارشات جدید از پایین‌ترین سطح بیش از دو سال گذشته شروع به تثبیت کرده است.

بازارهای پول انتظار دارند که نرخ هدف فدرال رزرو در ماه سپتامبر به ۵.۴۶۵ درصد برسد. افزایش نرخ‌های بهره، جذابیت طلا را به‌ عنوان یک محافظ تورم کاهش می‌دهد و در عین حال هزینه فرصت نگهداری دارایی‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد.

شاخص دلار ۰.۱ درصد افزایش یافت و باعث شد که شمش برای خریدارانی که سایر ارزها را در اختیار دارند، مقرون به صرفه نباشد.

بر اساس گزارش رویترز، سیاست‌گذاران فدرال رزرو پیش‌بینی‌هایی را در مورد مسیر نرخ و اقتصاد در نشست ۲۱ تا ۲۲ ماه مارس ارائه خواهند کرد. بازده خزانه‌داری ۱۰ ساله آمریکا برای اولین بار از ماه نوامبر در روز گذشته به ۴ درصد رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره بدون تغییر به ۲۰ دلار و ۹۹ سنت، پلاتین با ۰.۲ درصد به ۹۵۳ دلار و ۵۱ سنت و پالادیم با ۰.۲ درصد کاهش، به یک هزار و ۴۴۲ دلار و ۹۶ سنت رسید.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.