چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
طلا مقابل دلار زانو زد
31 فروردین 1401 - 12:51
شناسه : 26900
قیمت طلا امروز چهارشنبه، 31 فروردین ماه، پس از افت شدید روز گذشته کاهش یافت؛ زیرا افزایش بازدهی خزانه‌داری آمریکا همچنان توجه سرمایه‌گذاران را از شمش بدون بازده دور می‌کند.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهای هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش به یک هزار و ۹۴۶ دلار و چهار سنت و قیمت طلای آمریکا با ۰.۵ درصد کاهش به یک هزار و ۹۴۹ دلار و ۵۰ سنت رسید. قیمت طلا تا ۱.۸ درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین حد یک هفته گذشته رسید؛ زیرا دلار آمریکا قوی‌تر شد و افزایش بازدهی خزانه‌داری بر جریان ورودی امن به طلا سایه انداخت.

بهای هر اونس طلا با ۶.۶ درصد کاهش به یک هزار و ۹۴۳ دلار و ۵۰ سنت و در بازار معاملات آتی آمریکا نیز با ۰.۳۴ درصد کاهش به یک هزار و ۹۴۴ دلار و ۵۰ سنت رسید. بازدهی خزانه‌داری ایالات‌ متحده آمریکا همچنان به بالاترین سطح چند ساله خود ادامه می‌دهد و سرمایه‌گذاران آماده می‌شوند تا فدرال رزرو به شدت نرخ‌ها را افزایش دهد؛ زیرا بانک مرکزی تلاش می‌کند تا تورم فزاینده را مهار کند.

طلا نسبت به افزایش نرخ‌های بهره آمریکا و بازدهی بالاتر بسیار حساس است که هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را افزایش می‌دهد. ارزش دلار نزدیک به بالاترین حد اخیر حفظ و باعث شد که طلا با قیمت دلار برای سایر دارندگان ارز جذابیت کم‌تری داشته باشد. صندوق بین‌المللی پول با اشاره به جنگ روسیه در اوکراین، پیش‌بینی خود از رشد اقتصاد جهانی را تقریبا یک درصد کاهش و هشدار داد که تورم برای بسیاری از کشورها خطری آشکار است.

شایان ذکر است که در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۵ درصد کاهش به ۲۵ دلار و چهار سنت رسید. پلاتین با ۱.۱ درصد کاهش به ۹۷۹ دلار و ۷۴ سنت و پالادیم با ۰.۱ درصد کاهش به دو هزار و ۳۶۹ دلار و ۳۶ سنت رسید.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.