سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
طوفان طلا فرونشست
07 تیر 1401 - 19:26
شناسه : 29637
امروز سه‌شنبه هفتم تیر ماه 1401، بازدهی ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌ متحده آمریکا پس از افزایش در جلسه قبل، ثابت ماند و تقاضا برای طلا را محدود کرد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، بهای هر اونس طلا با ۰.۶ درصد افزایش، به یک هزار و ۸۲۳ دلار و ۳۰ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۰۳ درصد افزایش، یک هزار و ۸۲۴ دلار و ۳۰ سنت معامله شد. اقدام انگلیس، ایالات‌ متحده آمریکا، ژاپن و کانادا برای ممنوعیت واردات جدید طلای روسیه، تا حد زیادی در بازار جهانی شمش نمادین تلقی می‌شود؛ زیرا صادرات روسیه به غرب پیش از این هم انجام نمی‌شد.

«SPDR گلد تراست»، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد: دارایی‌های آن در روز دوشنبه ۶ تیر ماه، ۰.۴۴ درصد کاهش یافت. همچنین داده‌های رسمی هنگ‌کنگ در روز گذشته، نشان داد که واردات خالص طلای چین از طریق هنگ‌کنگ در ماه می، ۵۸.۳ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته است؛ زیرا محدودیت‌های مرتبط با بیماری کرونا در شهرهای بزرگ کاهش یافته است.

دلار آمریکا روز دوشنبه ۶ تیر ماه، در برابر رقبای اصلی خود با مشکل مواجه شد؛ چراکه کاهش انتظارات تورمی باعث ارزیابی مجدد چشم‌انداز افزایش شدید نرخ بهره شد اما بازارهای نوسان از کاهش گسترده‌تری جلوگیری کردند.

دلار ضعیف‌تر، طلا را برای خریدارانی که ارزهای دیگری دارند، جذاب‌تر می‌کند. اگرچه طلا توسط بسیاری محافظ تورم تلقی می‌شود، نرخ‌های بهره بالاتر و بازده اوراق قرضه، هزینه فرصت نگهداری شمش را افزایش می‌دهد که سودی ندارد. بازدهی ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌ متحده آمریکا پس از افزایش در جلسه قبل، ثابت ماند و تقاضا برای طلا را محدود کرد.

سفارش‌های جدید برای کالاهای سرمایه‌ای ساخت آمریکا و محموله‌ها در ماه می، به شدت افزایش یافت که نشان‌دهنده قدرت پایدار در مخارج تجاری تجهیزات در سه ماهه دوم سال جاری است اما افزایش نرخ‌های بهره و شرایط مالی سخت‌تر می‌تواند شتاب را کاهش دهد.

گفتنی است، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۱ دلار و ۱۳ سنت رسید. پلاتین با ۰.۱ درصد کاهش، ۹۰۷ دلار و ۳۸ سنت قیمت‌گذاری شد. در حالی که پالادیوم با ۰.۴ درصد افزایش، قیمت یک هزار و ۸۷۸ دلار و ۱۸ سنت را ثبت کرد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.