سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
طی سال عملکرد HSEE مدیران و مجریان رشدی ۵۱  درصدی داشت
30 دی 1399 - 5:40
شناسه : 5205
رئیس هیات عامل ایمیدرو، پیاده سازی نگاه سیستمی، تعیین استراتژی های به روز مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی و ارتقاء و توانمند سازی را از راهبردهای این سازمان در تحقق چشم انداز "هدف صفر" در حوزه بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی در بخش معدن و صنایع معدنی اعلام کرد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، وجیه الله جعفری که پیش از ظهر امروز در همایش چهارمین دوره ممیزی بهداشت،‌ ایمنی، محیط زیست و انرژی ( HSEE) ایمیدرو سخن می گفت، افزود: برای ارتقای این حوزه در گام نخست باید “نگاه سیستمی” را مورد توجه قرار دهیم که برای تحقق این مهم با تعریف نقش ها برای فعالان حوزه HSEE مسیر اجرای پایش برنامه ها هموار خواهد شد.

جعفری گفت: به طور حتم نگاه سیستمی، اصلاح ساختار را نیز به همراه خواهد داشت تا سیستم به درستی عمل کند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت فرهنگ سازی و افزایش مشارکت کارکنان به صورت عملی را لازمه اثربخشی HSEE در حوزه معدن و صنایع معدنی دانست و گفت: ارتقای سطح دانش و مهارت نیروی انسانی از دیگر اولویت های ما است که با ارتقای آموزش و بررسی بازخورد آن در برنامه های ممیزی می توان تاثیر آن را در سطح عملکرد HSEE واحدها بررسی کرد.
جعفری گفت: HSEE باید دغدغه مدیران واحدها شود و در کنار افزایش تولید، کلیه ی مسایل سیستمی این حوزه نیز مورد توجه مدیران قرار گیرد و همچنین با بررسی سطح عملکرد واحدها در دو بخش تولید و HSEE مدیران واحدهای برتر و موفق مورد تشویق قرار گیرند.
وی افزود: مدیران واحدها باید پاسخگوی عملکرد مجموعه خود در مسائل ایمنی باشند. همچنین مدیران در جهت کاهش تعداد حوادث و به صفر رساندن حوادث شدید باید اقدامات لازم را برنامه ریزی و اجرا کنند و از برنامه های مدیریت های HSEE واحدشان حمایت کنند.
رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: ایجاد یک برنامه نرم افزاری یکپارچه حوزه سیستم HSEE و پایش آنلاین عملکرد برنامه های مرتبط از ضروریات و اقدامات اساسی است که باید در این سازمان پیاده سازی و اجرا شود.
وی با اشاره به نقش توسعه ایمیدرو در حمایت از بخش معادن و صنایع معدنی عنوان کرد: ایمیدرو ضمن ارتقای سطح HSEE واحدهای تحت پوشش، نقش مهم و موثری در حمایت از ارتقای سطح HSEE بخش خصوصی دارد که این مهم در شمار برنامه های ما قرار دارد.

رشد ۵۱ درصدی عملکرد طی ۴ سال
رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: متوسط امتیاز واحدهای ممیزی در سال ۹۸، به ۲۵۴ رسیده است که فراتر از هدف برنامه ریزی شده (رشد ۲۰ درصد) بوده و در این زمینه رشد ۲۴ درصدی داشته ایم.
جعفری افزود: از ابتدای شروع برنامه ممیزی عملکرد HSEE واحدها تابعه (سال۹۵) تاکنون این رشد به ۵۱ درصد رسیده است.
اجرای ممیزی در شرایط کرونا
در ادامه این جلسه مدیر بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی ایمیدرو در خصوص نحوه اجرای ممیزی گفت: در برنامه ممیزی امسال به علت بروز همه گیری بیماری کرونا، شرایط برگزاری برنامه ممیزی حضوری گروه های ممیزی فراهم نشد و برنامه امسال بصورت مجازی برگزار شد.
امیر ولدخانی افزود: جهت اجرای برنامه ممیزی مجازی در ابتدا واحدها نسبت به تکمیل فرم های خودارزیابی ممیزی اقدام کردند و سپس با استفاده از فایل های خودارزیابی و مستندات ارسالی برنامه مجازی ممیزی ۴۴ واحد تحت پوشش سازمان، توسط کارشناسان مدیریت HSEE سازمان ، طی دو ماه کاری برگزار شد.
ولدخانی افزود: پس از اتمام برنامه ممیزی، گزارش های ممیزی تا ۵ آذرماه تهیه و برای واحدهای ممیزی شده ارسال و همچنین برنامه های بهبود عملکرد واحدها تا ۲۰ آذرماه دریافت شد.
وی عنوان کرد: در نهایت برنامه ها دریافت، بررسی و موارد نیازمند اصلاح به برخی واحدها اعلام شد.
مدیر بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی ایمیدرو گفت: ارزیابی عملکرد واحدها به این صورت است که برای کل دستورالعمل، ۵۰۰ امتیاز درنظر گرفته شد که ۴۵۰ امتیاز مربوط به ۲۵ بخش دستورالعمل و ۵۰ امتیاز تشویقی است.
این گزارش می افزاید، در همایش چهارمین دوره ممیزی HSEE ایمیدرو، ۲۰واحد برتر در دو بخش “سطح خوب” و “افزایش سطح امتیاز نسبت به سال قبل” معرفی شدند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.