پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
طی هفته جاری بازار طلا به کدام سو خواهد رفت؟
30 خرداد 1400 - 11:16
شناسه : 13999
فضای بازار طلا هفته گذشته با ریزش ۱۰۰ دلاری قیمت این فلز ارزشمند تحت تاثیر جدیدترین موضع بانک مرکزی آمریکا، زیر و رو شد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، سرمایه‌گذاران اکنون در تلاش برای ارزیابی مجدد ارزش مناسب طلا هستند. بهای هر اونس طلا برای تحویل در ماه اوت طی معاملات روز جمعه بازار آمریکا پنج دلار و ۸۰ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش یافت و در یک هزار و ۷۶۹ دلار بسته شد. طلا برای کل هفته ۱۱۰ دلار معادل ۵.۹ درصد افت پیدا کرد که بزرگ‌ترین کاهش هفتگی قیمت معاملات این بازار از هفته منتهی به ۶ ماه مارس سال ۲۰۲۰ بود.

کوین گریدی رییس شرکت فونیکس در این خصوص به کیتکونیوز، اظهار داشت: طلا حرکت نزولی بزرگی داشت که دیدگاه بسیاری از افراد را تغییر داد. این فلز زرد قادر است طی هفته جاری اندکی افزایش پیدا کند. با آنچه که دیده‌ایم، سطح یک هزار و ۹۵۰ تا دو هزار دلار ارزش مناسبی نیست. اما تصور آن نیست که یک هزار و ۶۰۰ دلار هم ارزش مناسبی باشد. لذا طلا هفته آینده باید جای پای خود را پیدا کند.

اگرچه کاهش قیمت طلا پیش‌بینی شده بود اما میزان ریزش قیمت بسیاری از تحلیلگران را متعجب کرد. جان ویر یکی از مدیران شرکت والش تردینگ، گفت: ما انتظار کاهش ملایم قیمت طلا را داشتیم اما بر این باور نبوده‌ایم تا این حد نوسان پیدا کند. به نظر می‌رسد بازار فلزات ارزشمند به این نوع اخبار واکنش بیش از حدی نشان می‌دهد زیرا سرمایه‌گذاران توجه دقیقی به سیگنال‌های بانک مرکزی آمریکا دارند. اما متصورم شاهد نزول قیمت بیشتری در هفته جاری باشیم.

وی افزود: این ایده که بازارها افزایش نرخ‌های بهره را زودتر از موعد به دلیل انتظارات تورمی بالاتر خواهند داشت، اوضاع را برای طلا تغییر می‌دهد.

کریس وستون مدیر تحقیقات شرکت پِپِراِستون، بیان کرد: تصمیم بانک مرکزی آمریکا به بازار نشان داد که سیستم هدف‌گذاری میانگین تورم بانک مرکزی منعطف است که به تغییرات مهمی منتهی شد. آنچه که در دلار آمریکا و فلزات ارزشمند مشاهده کرده‌ایم، ارزیابی واضح سیستم هدف‌گذاری میانگین تورم بانک مرکزی است اما مطمئنا این سیستم انعطاف پذیری دارد و این مسئله باعث نوسان در بازارهای نرخ‌های بهره شده، ارزش دلار و فلزات ارزشمند را متاثر کرده است.

گریدی عنوان کرد: طلا پیش از اعلام تصمیم اخیر بانک مرکزی آمریکا نیز نتوانسته بود پیشروی قابل توجهی در بالای مرز یک هزار و ۹۰۰ دلار داشته باشد که علامت بدی بود. با وجود همه اقدامات محرک مالی که به اجرا درآمده است، طلا نتوانست به مرز دو هزار و ۵۰۰ دلار صعود کند. اما فلز زرد در چنین فضایی باید عملکرد بهتری از خود نشان می‌داد. در عوض طلا ساکن بود و شرایط دشواری برای صعود داشت و با تورمی که اکنون در حال افزایش است، بانک مرکزی آمریکا باید در مقطعی با اشاره به افزایش نرخ‌های بهره به کنترل آن بپردازد.

دانیل پاویلونیس کارگزار ارشد کالاها در شرکت آر جی او فیوچرز، اذعان داشت: طلا در هفته جاری به دنبال رسیدن به کف روند کاهشی اخیر خواهد بود و بهبود آن آغاز خواهد شد. اکنون فرصت خرید دیگری در بازار فلزات ارزشمند است. دلار آمریکا نیز طی هفته جاری به اوج خود می‌رسد که این امر به فلز زرد کمک خواهد کرد. بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله نیز پس از رشد اخیر، با کاهش روبه‌رو شد.

پاویلونیس در پایان خاطرنشان کرد: سطح یک هزار و ۷۷۰ دلار سطح جذابی برای ورود به فضای طلا است و سطوح حمایتی قوی طلا هفته جاری در یک هزار و ۷۶۳ دلار و یک هزار و۷۴۰ دلار قرار دارند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.