چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
ظرفیت بالای سرمایه‌گذاری در صنایع معدنی استان خراسان جنوبی
11 خرداد 1400 - 16:57
شناسه : 13249
پتانسیل‌ها و زمینه‌های سرمایه‌گذاری معدنی استان خراسان جنوبی در نشستی با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و گروه سرمایه‌گذاری معدنی گهرزمین از سوی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تبیین و معرفی شد.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، عباس جرجانی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های معدنی موجود در استان، اظهار داشت: خراسان جنوبی به لحاظ تعداد معادن، ذخایر قطعی و همچنین اشتغال در این حوزه جزو استان‌های شاخص کشور و دارای مزیت بالایی است.

وی افزود: استان خراسان جنوبی به دلیل وجود برخی مواد معدنی شناخته شده به لحاظ ذخایر و همچنین عیار در سطح کشور محسوب می‌شود و دارای ظرفیت بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری در بخش صنایع معدنی و پایین‌دست است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی، گفت: از حدود ۶۸ ماده معدنی شناخته شده در کشور، ۵۲ نوع ماده معدنی در این استان وجود دارد که برخی از آن‌ها در سطح کشور منحصر به فرد هستند.

جرجانی بیان کرد: وجود معادن بنتونیت، زغال‌سنگ، منیزیت، سیلیس، فلورین، آهک و انواع خاک صنعتی و … با ذخایر و عیار بالا، زمینه و فرصتی مناسب به منظور سرمایه‌گذاری در بخش معادن و صنایع معدنی در خراسان جنوبی ایجاد کرده‌اند.

وی با اشاره به وجود ظرفیت سرمایه‌گذاری در بخش سنگ‌های تزئینی نیز در استان، ادامه داد: همچنین وجود ۱۵۰ معدن در بخش سنگ‌های تزئینی از دیگر زمینه‌های سرمایه‌گذاری در راستای ایجاد واحدهای فراوری مدرن و صنایع معدنی مرتبط در این استان است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در این نشست تولید پودرهای میکرونیزه معدنی، تولید اسید فلوریدریک، تولید انواع شیشه و پودر نانوسیلیس، تولید فروسیلیس، آهک هیدراته، ایجاد واحدهای سنگبری مدرن و … را از جمله طرح‌های دارای توجیه برای سرمایه‌گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی عنوان کرد.

مشیرالحق عابدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار نیز در این نشست آمادگی استان را برای همراهی و کمک به ورود سرمایه‌گذاران و حمایت از سرمایه‌گذاری حول محور پتانسیل‌ها و مزیت‌های موجود در استان برای توسعه پایدار و ایجاد اشتغال اعلام کرد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.