سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
ظرفیت تولید فولاد به کاهش ۱۵ میلیون تنی، تن داد
07 دی 1401 - 14:14
شناسه : 31966
به علت محدودیت‌های انرژی رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: هم‌اکنون ظرفیت تولید فولاد کشور ۴۵ میلیون تن است، اما به علت محدودیت‌های انرژی این ظر فیت به میزان حدود ۳۰ میلیون تن فولاد کاهش یافته است.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری صداوسیما
پ
پ

به گزارش فلزات نیوز، آقای بهرام سبحانی با اشاره به اینکه صنعت فولاد به عنوان صنعتی مادر با بیشتر سازمان‌های زیرساختی کشور در ارتباط است‏، گفت: به صورت جزیره‌ای نمی‌توان صنعت فولاد را پیش برد.

وی افزود: هم بخش حمل و نقل یعنی ریلی و جاده‌ای و هم بخش انرژی مانند برق و گاز، باید بصورت هماهنگ و متناسب با ظرفیت فولاد، توسعه پیدا کنند. اگر هر کدام از این بخش‌ها از توسعه فولاد عقب بماند، ظرفیت تولید فولاد کشور معطل می‌ماند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد تصریح کرد: در گرمای هوا محدودیت برق و در فصل سرما محدودیت گاز برای صنعتی پیشرو مانند فولاد اتفاق مناسبی نیست.

سبحانی ادامه داد: در حال حاضر تولید فولاد فقط در بخش خصوصی انجام می‌شود و دیگر مانند گذشته که فولادی‌ها دولتی بودند، نیست؛ بنابراین باید از بخش خصوصی که در این صنعت اشتغال‌زا و ارزآور، سرمایه گذاری می‌کند، حمایت کرد.

وی افزود: مشکل تامین انرژی به دلیل ناهماهنگی میان ۳ وزارتخانه نیرو، نفت و صنعت است، در این بین وزارت صمت از تامین انرژی و خوراک کارخانجات جدید فولادی که مجوزشان را صادر می‌کند، مطمئن نیست.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.