سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
ظرفیت دو میلیون تنی تولید محصولات فولادی در استان سمنان
27 آبان 1399 - 7:00
شناسه : 1604
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به سرمایه گذاری ۹ هزار میلیارد ریالی در تولید محصولات فولادی در استان گفت: با توجه به صدور پروانه های بهره برداری در بخش فولاد ، ظرفیت تولید فولاد در استان به بیش از دو میلیون تن در سال رسیده است.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از دنیای معدن، استان سمنان محمد فروهر در حاشیه بازدید از چند واحد تولیدی صنایع معدنی با اعلام این خبر، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۰ واحد فولادی با ظرفیت تولید بالغ بر دو میلیون تن در سال در زمینه تولید انواع محصولات فولادی اعم از انواع میلگرد، شمش ، ورق و مقاطع فولادی ، لوله های فولادی ، قطعات فولادی و چدنی در سطح استان فعالیت می کنند.
وی همچنین میزان سرمایه گذاری در واحدهای فولادی استان سمنان را نیز ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ۲۶۰۰ نفر در واحد های تولید فولاد در استان سمنان مشغول به کار هستند.
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به صدور ۳۱ جواز تأسیس در زمینه تولید محصولات فولادی، سرمایه گذاری پیش بینی شده این طرح ها را ۱۲ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با بهره برداری از این طرح ها ، ۲هزار فرصت شغلی جدید در این بخش صنعتی ایجاد خواهد شد.
محمد فروهر با تاکید براینکه با حمایت از واحدهای تولیدی و کالای داخلی می توان با تهاجم اقتصادی به خوبی مقابله کرد، افزود: تکمیل زنجیره فولاد و فلزات اساسی جز پروژه های مهم دولت است که خوشبختانه در حال حاضر این زنجیره متوازن و کامل شده است .
وی با اشاره به ظرفیت های استان سمنان در بخش معدن و صنایع معدنی خاطرنشان کرد: این استان از پتانسیل های معدنی مناسبی برخوردار است که باید به خوبی فرآوری و بهره برداری شود و با تکمیل زنجیره فولاد شاهد افزایش ارزش افزوده و رشد صادرات و اشتغال در کشور و استان خواهیم بود.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.