پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
عامل رشد تولید زغال‌سنگ در هند
20 تیر 1401 - 16:58
شناسه : 30135
تولید زغال‌سنگ در هند طی ماه ژوئن سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 32.57 درصد رشد نشان داد و محرک تولید این ماده معدنی در هند، افزایش تقاضا برای تولید برق اعلام شده است.
ارسال توسط : منبع : روابط‌عمومی ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، میزان تولید زغال‌سنگ هند طی ماه ژوئن سال جاری به ۶۷ میلیون و ۵۹۰ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱ میلادی، حاکی از رشد ۳۲٫۵۷ درصدی است. در حالی که میزان ارسال زغال‌سنگ نیز از ۶۲ میلیون و ۵۳۰ هزار تن در ماه ژوئن ۲۰۲۱ میلادی به ۷۵ میلیون و ۴۶۰ هزار تن طی ماه ژوئن سال جاری میلادی، افزایش یافت که نشان از رشد ۲۰٫۶۹ درصدی دارد.

همچنین وزارت زغال‌سنگ هند اعلام کرد: به دلیل افزایش تقاضای برق، میزان ارسال زغال‌سنگ به نیروگاه‌ها طی ماه ژوئن ۲۰۲۲ میلادی با رشد ۳۰٫۷۷ درصدی به ۶۴ میلیون و ۸۹۰ هزار تن رسید. این در حالی است که طی مدت یاد شده، تولید برق توسط زغال‌سنگ افزایش ۲۶٫۵۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را به ثبت رساند.

اگرچه میزان تولید برق توسط زغال‌سنگ طی ماه ژوئن ۲۰۲۲ میلادی نسبت به ماه پیش از آن یعنی ماه می ۲۰۲۲ میلادی، شاهد رشد ۲٫۷۷ درصدی بود، اما میزان مجموع برق تولید شده اعم از توسط زغال‌سنگ و غیر زغال‌سنگ، طی مدت یاد شده با افت ۰٫۷۶ درصدی مواجه شد. با این حال، در مجموع میزان تولید برق هند طی ماه ژوئن سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱ میلادی، حکایت از افزایش ۱۷٫۷۳ درصدی دارد.

شایان ذکر است که هند یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان زغال‌سنگ جهان است و صنعت زغال‌سنگ از منابع اصلی درآمد ایالات مختلف و همچنین دولت مرکزی این کشور به شمار می‌رود. همچنین حدود ۷۰ درصد از برق تولیدی این کشور از طریق زغال‌سنگ صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.