جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
عامل کمبود پلاتین مشخص شد
16 شهریور 1401 - 16:23
شناسه : 31606
شورای سرمایه‌گذاری جهانی پلاتین اعلام کرد که محموله‌های بیشتر از حد انتظار پلاتین به چین در نیمه اول امسال، باعث کمبود در سایر نقاط شد زیرا عرضه ناشی از معادن و بازیافت کاهش یافت.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، ترور ریموند، رئیس تحقیقات شورای سرمایه‌گذاری جهانی پلاتین بیان کرد: چین در ۶ ماه اول سال جاری میلادی، یک میلیون و ۴۴۰ هزار اونس پلاتین وارد کرده است اما ۶۴۵ هزار اونس از آن را نمی‌توان از نظر نحوه استفاده از آن ردیابی کرد که بخشی از آن به دلیل محدودیت‌های سفر در این کشور است.

وی افزود: چین ممکن است استفاده از پلاتین خود را در مبدل‌های کاتالیزوری وسایل نقلیه سنگین به دلیل استانداردهای آلایندگی شدیدتر افزایش دهد. حدود ۴۰ درصد پلاتین در اگزوز خودروها برای حذف آلاینده‌های مضر استفاده می‌شود. همچنین در جواهرسازی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پیش‌بینی می‌شود که عرضه کل پلاتین در سال جاری، ۸ درصد کاهش پیدا کند؛ در حالی که عرضه معدن در سه ماهه دوم امسال، ۴ درصد کاهش یافته است. در این گزارش آمده که تولید بیشتر روسیه با کاهش در سایر نقاط جبران شد.

نگرانی از رکود جهانی و افزایش نرخ‌های بهره، تقاضای سرمایه‌گذاری را تحت تاثیر قرار داد و باعث شد که دارایی‌های صندوق‌های قابل معامله در بورس «ETF» در  این مدت ۸۹ هزار اونس کاهش یابد.

داده‌های منتشر شده منجر به مازاد پلاتین ۳۴۹ هزار اونس در سه ماهه دوم و مازاد مورد انتظار کل سال ۹۷۴ هزار اونس شد.

انتهای پیام//

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.