پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
عبور قیمت جهانی مس از مرز ۱۰ هزار دلار
09 خرداد 1400 - 12:25
شناسه : 13075
میزان تولید و ظرفیت صنایع بالادستی مس جهان در زمینه معادن و کارخانه‌های تصفیه طی دو ماه نخست سال 2021 افزایش و قیمت جهانی مس نیز از 10 هزار و 200 دلار عبور کرد.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، معادن مس جهان طی ماه‌های ژانویه و فوریه سال ۲۰۲۱ میلادی، حدود سه میلیون و ۳۴۹ هزار تن ماده معدنی تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی که به میزان سه میلیون و ۲۳۶ هزار تن بود، افزایش ۳٫۵ درصدی داشته است.

از این میزان، یک میلیون و ۷۷۱ هزار و ۷۰۰ تن مربوط به قاره «آمریکا»، ۷۰۱ هزار و ۹۰۰ تن «آسیا»، ۳۹۹ هزار و ۹۰۰ تن «آفریقا»، ۳۱۶ هزار و ۴۰۰ تن «اروپا» و ۱۵۹ هزار تن مربوط به «اقیانوسیه» بود.

افزایش ۴ درصدی ظرفیت معادن مس

در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به چهار میلیون و ۱۳۲ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی که به میزان سه میلیون و ۹۶۶ هزار تن بود، افزایش ۴ درصدی را تجربه کرد.

افزایش حدود ۳ درصدی تولید مس تصفیه شده

فعالان مس جهانی طی ماه‌های ژانویه و فوریه سال ۲۰۲۱، حدود سه میلیون و ۹۸۳ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی به میزان سه میلیون و ۸۷۱ هزار تن بود، ۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

افزایش حدود ۲ درصدی ظرفیت تولید مس تصفیه شده

ظرفیت تولید کارخانه‌های مس تصفیه شده در جهان طی دو ماه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی، چهار میلیون و ۸۸۴ هزار تن بود که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی به میزان چهار میلیون و ۷۸۶ هزار تن، حدود ۲ درصد افزایش یافت.

لازم به توضیح است که قیمت جهانی مس اکنون به بیش از ۱۰ هزار و ۲۶۰ دلار در تن رسیده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.