چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
عدم ایجاد آلودگی معدن اندریان برای ورزقان
27 شهریور 1400 - 11:59
شناسه : 17919
رییس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان ورزقان مطالب منتشر شده در فضای مجازی درباره آلودگی ناشی از فعالیت معدن طلای اندریان را تکذیب کرد.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری صدا و سیما
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، میرعلی سید قمی رییس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان ورزقان، اظهار داشت: برخلاف نظریه‌های غیرکارشناسی منتشر شده در فضای مجازی، معدن طلای اندریان هیچ‌گونه آلودگی زیست‌محیطی ندارد.

وی در پایان با تاکید براینکه پایش‌های مختلفی در این معدن به صورت شبانه‌روزی از عملکرد شرکت بهره‌بردار معدن انجام می‌گیرد، خاطرنشان کرد: نتایج دقیق پایش‌ها که از طرف اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان آذربایجان شرقی و کارشناسان دانشگاه تبریز صورت گرفته، نشان می‌دهد معدن طلای اندریان شهرستان ورزقان هیچ‌گونه آلایندگی که موجب ضرر و خسارت محیط‌زیست در منطقه شود، ندارد. لذا با توجه به ریسک بالای آلودگی در امر استحصال که هر لحظه دور از انتظار نیست، تلاش داریم تولید و اشتغال در معدن طلای اندریان با رعایت کامل اصول زیست‌محیطی تداوم داشته باشد.

گفتنی است، معدن طلای اندریان شهرستان ورزقان یکی از معادن مهم سنگ طلا در آذربایجان شرقی است که ذخیره آن ۳۰ میلیون تن سنگ طلا با عیار ۰٫۵ گرم در تن، ۸۰ کیلومتری غرب شهرستان ورزقان قرار دارد. این معدن با هدف استخراج سالانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن کانسنگ به روش هیپ لچینگ در حال فعالیت است. در این معدن توسط سرمایه‌گذاران خارجی حدود ۳۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده و هم‌اکنون بیش از ۷۰۰ نفر در معدن اندریان مشغول به کار هستند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.