پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
عدم بهره‌مندی آذربایجان از مواهب معدن مس سونگون
14 فروردین 1401 - 11:11
شناسه : 26104
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ضمن تاکید بر ضرورت بهره‌مندی استان از مواهب معدن مس سونگون، گفت: با رفع موانع پیش روی واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی، چرخ تولید با قدرت به حرکت در خواهد آمد.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری فارس
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، صابر پرنیان رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، اظهار داشت: این استان با دارابودن بیشترین میزان ذخایر معدنی کشور، حدود ۴۰ درصد از عرصه‌های معدنی آن با مشکلاتی در حوزه محیط زیست، منابع طبیعی و معارضان محلی مواجه هستند که نگاه ویژه‌ای را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه معدن مس سونگون موهبتی خدادادی است که باید مردم استان از مواهب آن بهره‌مند شوند، افزود: به منظور فعال‌سازی واحدهای راکد معدنی و همچنین ایجاد و توسعه واحدهای فراوری، هماهنگی‌های بیش از پیش با دادستانی‌ها، محیط زیست و منابع طبیعی نیاز است تا تحرک لازم در راستای ایجاد ارزش افزوده از معادن به وجود آید.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به وجود برخی مشکلات زیرساختی در شهرک‌های صنعتی استان به ویژه در بخش آب و برق، گفت: کمبود زمین صنعتی در شهرهای بزرگ برای توسعه واحدهای تولیدی موجود و همچنین اختصاص یک درصد ارزش افزوده مرتبط با استهلاک زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی که فعالان اقتصادی در شهرک‌ها سال‌ها است منتظر تحقق آن هستند؛ نگاه ویژه حمایتی دولت را نیاز دارد.

پرنیان بیان کرد: شهرک‌های صنعتی، یکی از بخش‌های بسیار مهم در صنعت کشور بوده است که با اصلاح برخی موارد قانونی شاهد اثرگذاری هرچه بیشتر هییت‌مدیره‌ها در تصمیم‌گیری‌های کلان اقتصادی خواهیم بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با جدیت براساس برنامه‌های محوری وزارت صنعت، معدن و تجارت و دولت سیزدهم در مسیر شفاف‌سازی و رصد هوشمند و هدفمند تمامی فرایندهای تولید، تامین، توزیع و حتی گردش مالی حرکت می‌کنیم.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.