سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
عدم وجود شرایط مساعد برای عرضه خودرو در بورس
08 تیر 1400 - 16:34
شناسه : 14542
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد؛ معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه طرح خودرویی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در ستاد اقتصادی دولت است، گفت: شرایط عرضه خودرو در بورس فراهم نیست و ما در حال بررسی ابعاد این موضوع با نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستیم.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری مهر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محسن صالحی‌نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص آخرین وضعیت طرح خودرویی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، اظهار داشت: طرحی که ایدرو به نیابت از وزارت صنعت، معدن و تجارت به ستاد هماهنگی اقتصادی دولت پیشنهاد داد، کماکان فرصت ارائه و تصویب آن به ستاد وجود ندارد. لذا ما در تلاش هستیم تا قبل از پایان دولت دوازدهم این طرح به نتیجه رسیده و در اسرع وقت به سران قوا ارسال شود.

وی در پاسخ به این سوال که عمر دولت رو به پایان بوده، آیا با این تفاسیر می‌توان گفت که طرح ایدرو منتفی شده است، افزود: نمی‌توان گفت طرح مذکور منتفی شده است؛ چراکه این پروژه در دستور کار ستاد هماهنگی اقتصادی قرار دارد. ارکان دولت تا آخرین روزی که مسئولیت دارند با تمام توان در جهت اتخاذ تصمیمات لازم تلاش می‌کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: اما به هر شکل مجلس شورای اسلامی طی چند روز اخیر طرح جدی را به صحن نیز ارائه کرده که پس از بررسی به کمیسیون صنایع و معادن عودت و مقرر شد با برگزاری جلساتی با حضور ایدرو و خودروسازان، به نظرات مشترکی برسیم.

صالحی‌نیا بیان کرد: جلوگیری از زیان خودروسازان، به حداقل رسیدن حاشیه سود قیمت‌ها، افزایش تولید و تنوع محصولات و به تعادل رساندن شرایط برای خرید خودرو از جمله محورهای مدنظر ایدرو است.

وی در خصوص عرضه خودرو در بورس کالای ایران، ادامه داد: برای عرضه خودرو در بورس کالای ایران باید شرایط لازم فراهم باشد که متاسفانه با توجه به وضعیت موجود امکان عرضه این محصول در بورس وجود ندارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اذعان داشت: در حال حاضر شرکت‌هایی که در حوزه‌هایی مانند پتروشیمی و مواد اولیه فولادی به بورس می‌آیند که براساس ساختار و تعاریف مشخص شده در کارگزاری مربوطه ثبت‌نام می‌کنند. در این حوزه‌ها با وجود اینکه فرایند عرضه در بورس مشخص است اما باز هم محدودیت‌هایی ایجاد می‌شود.

صالحی نیا عنوان کرد: لازم است از نمایندگان بورس کالای ایران در جلسات مجلس شورای اسلامی دعوت و از آن‌ها درخواست شود که شرایط را برای عرضه خودرو مهیا کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نظر نمایندگان در کمیسیون صنایع مختلف است؛ برخی از آن‌ها موافق نظرات ایدرو و برخی دیگر مخالف هستند. اما خوشبختانه تا اوایل هفته جاری با برگزاری مجدد جلسه کمیسیون نتیجه طرح مذکور روشن خواهد شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.