چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
عربستان بزرگ‌ترین صادرکننده نفت به چین
01 آذر 1400 - 13:29
شناسه : 20807
براساس گزارش‌های منتشر شده، عربستان در ماه اکتبر سال جاری میلادی جایگاه بزرگ‌ترین صادرکننده نفت به چین را حفظ کرد.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، داده‌های اداره گمرک چین در روز یکشنبه ۳۰ آبان‌ماه نشان داد صادرات نفت عربستان به چین در ماه اکتبر ۱۹.۵ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بود و این کشور برای یازدهمین ماه پیاپی بزرگ‌ترین صادرکننده نفت به چین باقی ماند.

صادرات نفت عربستان سعودی به چین در ماه اکتبر به هفت میلیون و ۱۰۰ هزار تن معادل یک میلیون و ۶۷۰ هزار بشکه در روز رسید که ۱۹.۵ درصد بیشتر از این رقم در مدت مشابه سال گذشته (یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز) بود، این رقم در ماه سپتامبر یک میلیون و ۹۴۰ هزار بشکه در روز بود.

واردات نفت چین از روسیه که شامل واردات با خط لوله هم می‌شود، در ماه اکتبر ۱.۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و به ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تن یعنی یک میلیون و ۵۶۰ هزار بشکه در روز رسید. این رقم نسبت به ماه سپتامبر (یک میلیون و ۴۹۰ هزار بشکه در روز) هم بیشتر بود.

گفتنی است، با این حال مجموع واردات نفت چین در ماه اکتبر به‌دلیل اعمال محدودیت پکن برای واردات نفت از سوی پالایشگاه‌های خصوصی به پایین‌ترین مقدار در سه سال اخیر سقوط کرد. همچنین واردات نفت چین از برزیل در ماه اکتبر ۵۳.۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت و واردات این کشور از آمریکا نیز ۹۱.۸ درصد سقوط کرد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.