پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
عربستان سعودی به دنبال مسیر بی‌نیازی از نفت
18 اردیبهشت 1401 - 10:47
شناسه : 27437
وزیر صنعت و منابع معدنی عربستان سعودی گفت: 6 میلیارد دلار برای یک مجتمع ورق فولادی و کارخانه فلزات باتری خودروهای الکتریکی، به عنوان بخشی از برنامه‌های جذب 32 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در قسمت معدن فراهم کرده است.
ارسال توسط : منبع : فارس
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بندر الخوریف وزیر صنعت و منابع معدنی عربستان سعودی، اظهار داشت: اقدام به سرمایه‌گذاری ۶ میلیاردی برای مجتمع ورق فولادی و کارخانه فلزات باتری خودروهای الکتریکی، در چارچوب برنامه‌های جذب سرمایه‌گذاری به ارزش ۳۲ میلیارد دلار در بخش معدن انجام خواهد شد.

وی افزود: هدف این وزارتخانه تامین مالی ۹ پروژه معدنی و فلزی بوده و پروژه‌ها بیش از ۱۴ هزار فرصت شغلی را فراهم می‌کند؛ وزارتخانه اکنون در حال بررسی ۱۴۵ درخواست مجوز اکتشاف از شرکت‌های خارجی است. 

وزیر صنعت و منابع معدنی عربستان سعودی، گفت: این سرمایه‌گذاری‌ها ادامه خواهد یافت تا زمانی که عربستان سعودی به مرکزی برای تولید در منطقه‌ای از آفریقا تا آسیا تبدیل شود و همچنین از تحول بخش معدن عربستان سعودی حمایت خواهد کرد تا بتواند پتانسیل کامل خود را به‌ کار بگیرد.

این ۹ پروژه شامل یک مجتمع فولادی چهار میلیارد دلاری برای کشتی‌سازی، پروژه‌های نفت و گاز، ساخت‌وساز، دفاع و یک مجتمع فولاد سبز که خودروها، بسته‌بندی مواد غذایی، ماشین‌آلات و تجهیزات سایر بخش‌های صنعتی را تامین می‌کند، است. به این ترتیب، هر دو پروژه مجتمع ورق فولادی و کارخانه فلزات باتری خودروهای برقی، هم‌اکنون در دست اجرا هستند.

گفتنی است، دولت عربستان سعودی ماه گذشته، قراردادی را برای خرید 50 تا ۱۰۰ هزار خودروی برقی در یک دوره ۱۰ ساله از Lucid Group امضا کرد که صندوق سرمایه‌گذاری عمومی دولت عربستان سعودی اکثریت سهام آن را دارا است و در راستای تنوع بخشیدن به اقتصاد خود به دور از نفت، صدها میلیارد دلار به چشم‌انداز ۲۰۳۰ اختصاص داده شده است و معدن، یکی از بخش‌هایی بود که ریاض قصد دارد آن را گسترش دهد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.