پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
عرضه فولاد در بورس با قیمت مناسب
28 بهمن 1399 - 13:36
شناسه : 7258
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران متافو گفت: سیاست وزارت صنعت در موضوع فولاد، عرضه حداکثری در بورس برای کاهش حاشیه بازار و عرضه آن با قیمت مناسب برای مصرف‌کننده است.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: صنعت فولاد به عنوان یکی از افتخارات کشور توانست در بین تولیدکنندگان فولاد، جایگاه دهم را به خود اختصاص دهد.

وی درباره ایجاد ظرفیت‌های مناسب در زمینه فولاد خام و مقاطع، افزود: در زمینه کنسانتره تا گندله و شمش اتفاقات خوبی افتاده است و توانسته‌ایم به ظرفیت ۵۵ میلیون تن برسیم.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: طی ۱۰ ماهه امسال با رشد تولیدات مختلف صنعتی از جمله لوازم‌خانگی، خودرو، کمباین و تراکتور روبه‌رو بودیم. از طرفی، برای تامین نیاز داخل می‌بایست ضمن تقویت زنجیره تولید ورق، طرح‌های موجود در این زمینه سرعت یابد.

صادقی نیارکی تاکید کرد:‌ قیمت‌گذاری دستوری در بورس وجود ندارد و تمام کالاها با یک قیمت پایه عرضه می‌شوند که بر اساس آن، شرایط بازار و کشش تقاضا، باعث افزایش و کاهش قیمت می‌شود.

وی با اشاره به صنعت فولاد به عنوان یکی از افتخارات کشور، تصریح ‌کرد: انتظار می‌رود در کالایی که مازاد عرضه نسبت به تقاضا وجود دارد، قیمت متعادل شود.

چشم‌انداز درخشان بازار فولاد

پیشتر محمدعلی دهقان دهنوی ‌رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در جلسه با مدیران فولادی کشور، عنوان کرد: هرگونه دخالت در قیمت کالاها از جمله فولاد در بورس کالا، شفافیت را کاهش می‌دهد و عدالت را نقض می‌کند؛ از این رو، سازمان بورس بر اساس قانون، اجازه قیمت‌گذاری دستوری را نمی‌دهد.

وی افزود: چشم‌انداز بازار فولاد در کشور بسیار درخشان است؛ بنابراین به واسطه تلاش‌های بسیار در این زمینه، همه اقدام‌ها انجام خواهد شد تا تمام زنجیره فولاد کشور در بورس کالای ایران عرضه شود.

بررسی آمار عملکرد در بخش فولاد طی دوره ۹ ماهه امسال گویای صادرات ۵.۶ میلیون تن به ارزش بیش از ۲ میلیارد و ۱۷۹ میلیون دلار است که ۴۷ درصد ارزش آن به شمش (بیلت و بلوم) تعلق دارد. همچنین بر پایه جداول آماری گمرک ایران، در آذر ماه سال جاری حدود ۸۳۹ هزار تن فولاد به ارزش ۳۵۴ میلیون دلار صادر شده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.