پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
عرضه نخستین فولاد پاک به شرکت ولوو
31 مرداد 1400 - 10:38
شناسه : 16472
براساس گزارش‌های منتشر شده، شرکت فولاد سبز سوئدی HYBRIT اعلام کرد نخستین فولاد تولید شده بدون استفاده از زغال‌سنگ را به مشتری تحویل داده است.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، این شرکت به دنبال متحول کردن صنعت فولادسازی است که عامل حدود ۸ درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای جهانی به شمار می رود.HYBRIT  که متعلق به شرکت SSAB، شرکت دولتی واتن فال و شرکت معدنی LKAB است، اعلام کرد تحت یک آزمایش پیش از آغاز تولید تجاری در سال ۲۰۲۶، فولاد پاک را به شرکت کامیون‌سازی ولوو تحویل خواهد داد.

در این راستا شرکت فعالیت آزمایشی در کارخانه پایلوت خود برای فولاد عاری از سوخت فسیلی را یکسال پیش در شهر لولئو واقع در شمال سوئد آغاز کرد. این شرکت قصد دارد برق پاک و هیدروژن را جایگزین زغال‌سنگ کک شو کند که معمولا برای تولید فولاد نیاز مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته هیدروژن بخش مهمی از برنامه اتحادیه اروپا برای صفر کردن انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۵۰ است.

گفنتی است، شرکت SSAB که در ۱۰ درصد از انتشار دی اکسید کربن سوئد و ۷ درصد از انتشار دی‌اکسیدکربن فنلاند سهم دارد، اعلام کرد این تحویل آزمایشی گام مهمی به سوی زنجیره ارزش کاملا عاری از سوخت فسیلی است. هدف، تحویل فولاد عاری از سوخت فسیلی به بازار و به اجرا درآوردن این فناوری در ابعاد صنعتی تا سال ۲۰۲۶ است. علاوه بر این شرکت اچ تو گرین استیل نیز قصد دارد کارخانه فولاد عاری از سوخت فسیلی در شمال سوئد احداث کند که شامل تاسیسات هیدروژن پایدار بوده و تولید آن در سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.