سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
عقب‌نشینی قیمت طلا
08 تیر 1400 - 11:23
شناسه : 14506
براساس گزارش‌های منتشر شده، قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر قوی شدن ارزش دلار کاهش و نزدیک به پایین‌ترین رکورد یک هفته اخیر ایستاد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به یک هزار و ۷۷۵ دلار و ۴۹ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه به یک هزار و ۷۷۰ دلار و ۳۶ سنت نزول کرد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد کاهش، به یک هزار و ۷۷۵ دلار و ۷۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با دو دلار و ۹۰ سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش، در یک هزار و ۷۸۰ دلار و ۷۰ سنت بسته شد.

ادوارد مایر تحلیلگر شرکت ED&F من کپیتال مارکتس، اظهار داشت: معاملات بازار طلا کماکان شور و شوقی ندارد؛ زیرا برخی از مشارکت‌کنندگان بازار همچنان نسبت به دورنمای سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا سردرگم هستند. با این حال دلار بار دیگر با توجه به چشم‌انداز روشن افزایش نرخ‌های بهره طی مدت ۱۸ ماه تا دو سال آینده، ضعیف خواهد بود.

شمار متعددی از مقامات بانک مرکزی آمریکا با وجود پیش‌بینی آمار ضعیف‌تر از حد انتظار تورم طی هفته جاری، موافق افزایش زودتر از موعد نرخ‌های بهره شده‌اند.

توماس بارکین رییس بانک فدرال رزرو ریچموند، گفت: بانک مرکزی آمریکا پیشرفت قابل توجهی به سمت هدف تورم به منظور آغاز تعدیل برنامه خرید دارایی داشته است.

گفتنی است، دلار در برابر رقیبانش در بالاترین حد دو ماه اخیر معامله شد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر کرد. همچنین فلز زرد به عنوان پناهگاه امن دارایی در برابر تورم دیده می‌شود اما افزایش نرخ‌های بهره هزینه نگهداری طلا را افزایش و به جذابیت سرمایه‌گذاری در آن لطمه می‌زند.

شایان ذکر است که در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، به ۲۵ دلار و ۹۹ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، دو هزار و ۶۸۰ دلار و ۶۲ سنت معامله شد. همچنین هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به یک هزار و ۸۸ دلار و ۹۳ سنت رسید.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.