سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
عقب‌نشینی یکباره طلا
17 اسفند 1400 - 13:23
شناسه : 25513
براساس گزارش‌های منتشر شده، قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر دلار قوی، از مرز دو هزار دلار عقب‌نشینی کرد و کاهش یافت.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، به یک هزار و ۹۸۸ دلار و ۷۸ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه تا مرز دو هزار و ۲ دلار و۴۰ سنت صعود کرده بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، بهای هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش، به یک هزار و ۹۹۲ دلار و ۴۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه با ۱.۵ درصد افزایش، در یک هزار و ۹۹۵ دلار و ۹۰ سنت بسته شده بود.

موجودی طلای «اس پی دی آر گلد تراست» که بزرگ‌ترین صندوق ETF تحت پشتوانه طلا در جهان است روز دوشنبه ۰.۸ درصد رشد کرد و به ۱۰۶۲.۷ تن رسید که بالاترین میزان از اواسط ماه مارس سال ۲۰۲۱ بود.

مت سیمپسون تحلیلگر ارشد بازار در شرکت سیتی ایندکس، اظهار داشت: به همین سادگی نیست که غرب بخواهد یکباره واردات روسیه را ممنوع کند و مدت طولانی‌تری زمان می‌برد. بنابراین بازارها در حال ارزیابی مجدد هستند و همه اطلاعات را جذب می‌کنند. تقاضا برای طلا اندکی کم‌تر شده، اما همزمان این فلز ارزشمند رشد قیمت اخیرش را واگذار نمی‌کند. لذا مذاکره‌کنندگان روسی پس از مذاکره با اوکراین، گفت تحولات مثبتی برای اعلام ندارند.

بر اساس گزارش رویترز، شاخص دلار پس از خبر احتمال ممنوعیت واردات نفت روسیه به آمریکا، روز دوشنبه نزدیک به بالاترین حد ۲۱ ماه گذشته ایستاد و طلا را برای دارندگان ارزهای دیگر جذاب‌تر کرد.

وانگ تائو تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرد اونس طلا ممکن است مقاومت در سطح یک هزار و ۹۹۹ دلار را تست کند و شکسته شدن بالای این سطح، رشد قیمت تا سطح دو هزار و ۲۸ دلار را هموار می‌کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۷ درصد صعود کرد و به سه هزار و ۱۹ دلار و ۲۲ سنت رسید و از رکورد سه هزار و ۴۴۰ دلار و ۷۶ سنت معاملات روز دوشنبه عقب‌نشینی کرد.

این فلز ارزشمند که در ساخت مبدل‌های کاتالیتیکی خودرو استفاده می‌شود، از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون تحت تاثیر تحریم‌های مالی علیه روسیه و مختل شدن صادرات این کشور، ۸۰ درصد رشد قیمت داشته است.

گفتنی است، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد افزایش، به ۲۵ دلار و ۴۷ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد افزایش، یک هزار و ۱۳۰ دلار و ۷۸ سنت معامله شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.