چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
عقب‌گرد قیمت طلا
13 دی 1400 - 11:44
شناسه : 22585
براساس گزارش‌های منتشر شده، قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی از بالاترین قیمت 6 هفته اخیر عقب‌نشینی کرد و در محدوده ثابتی معامله شد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و در یک هزار و ۸۲۶ دلار و ۵۸ سنت ایستاد. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به یک هزار و ۸۲۶ دلار و ۷۰ سنت رسید.

آوتار ساندو تحلیلگر شرکت فیلیپ فیوچرز، اظهار داشت: قیمت طلا دچار ریزش نخواهد شد، زیرا نرخ‌های بهره و بازده واقعی تا زمانی که همه جا از بیماری کرونا پاک نشده باشد، نزدیک به صفر خواهند بود. البته ادامه توجه به تنش‌ها میان اوکراین و روسیه علاقه سرمایه‌گذاران را به طلا به عنوان دارایی امن برانگیخته و دلار ضعیف‌تر از این فلز ارزشمند بیشتر حمایت کرده است.

بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا سال ۲۰۲۱ را با بزرگ‌ترین رشد بازدهی از سال ۲۰۱۳ به پایان برد. بازده بالاتر هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را افزایش می‌دهد. همچنین شاخص دلار آمریکا نزدیک به نرخ روز جمعه که بالاترین رکورد یک ماه اخیر بود ایستاد و جذابیت طلا را برای خریداران غیرآمریکایی مضاعف کرد.

بر اساس گزارش رویترز، بیش از چهار هزار پرواز روز یکشنبه در سراسر جهان لغو شدند که نیمی از آن‌ها پروازهای آمریکایی بودند و به اختلالات سفر هفته تعطیلات که تحت تاثیر شرایط جوی نامساعد و افزایش آمار ابتلا به کرونا روی داد، افزودند.

وانگ تائو تحلیلگر فنی رویترز پیش‌بینی کرد که اونس طلا با مقاومت در سطح یک هزار و ۸۳۰ دلار روبه‌روست و ممکن است نزدیک این سطح در نوسان بماند یا به سمت سطح حمایتی یک هزار و ۸۱۵ دلار عقب‌نشینی کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، به ۲۳ دلار و ۱۵ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۹۶۶ دلار رسید. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به یک هزار و ۸۹۹ دلار و ۸۱ سنت رسید.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.