سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
علت افزایش قیمت طلا در بازار جهانی چیست؟
28 بهمن 1399 - 13:29
شناسه : 7248
قیمت هر اونس طلا با 0.33 درصد افزایش به ۱۸۲۴ دلار و ۹۰ سنت رسید و قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آوریل با 0.11 درصد رشد به ۱۸۲۵ دلار و ۲۰ سنت صعود کرد.
ارسال توسط : منبع : شبکه اطلاع رسانی طلا و ارز
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، در حالی که انتظار می‌رود ترمیم اقتصاد جهانی سبب افزایش تقاضا برای فلزات مورد استفاده در صنعت خودروسازی شود، قیمت پلاتین روز سه‌شنبه به بالاترین رقم در طی حدود ۶ سال و نیم گذشته رسید. قیمت طلا نیز تحت تاثیر تقویت احتمال تصویب بسته محرک مالی دولت آمریکا، شاهد افزایش بود.

پلاتین، فلز مورد استفاده در مبدل‌های کاتالیزوری خودروها، امروز با ۱٫۷۱ درصد جهش به یک هزار و ۳۲۷ دلار و ۷۱ سنت رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت طلا نیز با ۰٫۳۳ درصد افزایش به یک هزار و ۸۲۴ دلار و ۹۰ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آوریل با ۰٫۱۱ درصد رشد به یک هزار و ۸۲۵ دلار و ۲۰ سنت صعود کرد.

استفن اینز تحلیلگر موسسه آکسی در این باره گفت: گسترش استفاده از فناوری‌های کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی در کنار تضعیف دلار، دو عامل اصلی رشد قیمت فلزات گران‌بها به ویژه پلاتین بوده است.

به گفته تحلیلگران، جو بایدن رییس جمهور آمریکا قصد دارد پس از تصویب بسته محرک ۱٫۹ تریلیون دلاری در کنگره، سرمایه‌گذاری سنگینی در بخش‌های زیرساختی این کشور انجام دهد.

اختلال در عرضه پلاتین آفریقای جنوبی، افزایش مجدد فروش خودرو و سختگیرانه‌تر شدن مقررات زیست‌محیطی نیز در رشد قیمت پلاتین موثر بوده است.

سونی کوماری، تحلیلگر موسسه‌ای ان زد بیان کرد: در حالی که چین اعمال استاندارد فاز ۶ بر خودروهای بنزینی و دیزلی را از ماه ژانویه امسال آغاز کرده است، تقاضا برای استفاده از فناوری‌های کاهش آلایندگی، افزایش خواهد یافت. در بازار طلا، عاملی که سبب محدود شدن رشد قیمت‌ها شد، رسیدن سوددهی اوراق خزانه‌داری آمریکا به بالاترین رقم‌ها از ماه مارس بوده است.

به گفته اینز: به شرطی که سود اوراق قرضه ۱۰ ساله دولت آمریکا زیر ۱٫۵ درصد باقی بماند، بازار همچنان تحت تاثیر انتظارات تورمی به سمت تقویت قیمت طلا خواهد رفت.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.