سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
عملیات اجرایی ۱۰ طرح چادرملو آغاز شد
17 بهمن 1400 - 14:31
شناسه : 24247
همزمان با برگزاری آیین آغاز عملیات 48 پروژه بزرگ صنعتی کشور که صبح امروز مورخ 17 بهمن‌ماه 1400 با حضور رییس جمهور در سالن همایشهای صدا و سیما برگزار شد، عملیات اجرای 10 پروژه صنعتی و زیرساختی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو کلید خورد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی چادرملو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، ناصر تقی‌زاده مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو به عنوان یکی از مدیران گروه پیشرانان پیشرفت ایران و نخستین سخنران اعضای این گروه با اشاره به سیاست‌های راهبردی چادرملو در جهت خلق ثروت در این شرکت معدنی و صنعتی، از حسن تدبیر و تلاش موفق معاونت اول ریاست جمهور و سایر اعضای دولت در پیشبردن طرح پیشرانان پیشرفت کشور تقدیر کرد و اظهار داشت: بی تردید شرکت‌های بزرگ در کشورهای در حال توسعه، موتور محرکه اقتصاد هستند و استراتژی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو نیز ارتقا ارزش شرکت و افزایش توان خلق سود پایدار برای سهامداران، با تامین خوراک پایدار برای سال‌های آتی از طریق طرح‌های  اکتشافی، افزایش ظرفیت تولید و استفاده حداکثری از خطوط موجود و تکمیل و توسعه زنجیره ارزش از طریق انجام پروژه‌های توسعه‌ای، افزایش اشتغال، کمک به توسعه زیرساخت‌های اساسی استان و منطقه خصوصا برطرف کردن معضل آب از طریق انتقال آب خلیج فارس به استان یزد و همچنین مشارکت و توسعه در صنایع پایین‌دستی فولاد در استان با مشارکت عمومی مردم است.

وی افزود: در حال حاضر شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با ارزش بازاری ۱۶۴ هزار میلیارد تومان ششمین شرکت بزرگ بازار سرمایه کشور است که توانسته در سال ۱۳۹۹ با بهینه‌سازی خطوط تولید، شاهد رشد ۱۱ درصدی تولید و طی ۹ ماهه سال جاری نیز با وجود قطعی برق و گاز نسبت به مدت مشابه شاهد رشد ۴ درصدی تولید باشد، همچنین از نظر سودآوری نیز طی سال ۱۳۹۹ با رشد ۲۷۰ درصدی و در ۹ ماهه سال جاری با رشد ۹۳ درصدی سود خالص مواجه بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، گفت: این شرکت پس از انجام مطالعات فنی، مالی و اقتصادی، ۲۶ پروژه توسعه‌ای با حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو را تصویب نموده که سهم مستقیم چادرملو دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری است و بیش از ۵۰ درصد این پروژه‌ها در مرحله شروع عملیات اجرایی و برگزاری مناقصه هستند. مفتخریم امروز همزمان با ایام دهه فجر شاهد آغاز عملیات اجرایی ۱۰ پروژه با حجم سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو باشیم که این پروژها شامل گندله‌سازی پنج میلیون تنی، کنسانتره چهار میلیون تنی بهاباد، بهره‌برداری از معدن( آریز)  D19، دو نیروگاه سیکل ترکیبی هر کدام به ظرفیت ۵۴۶ مگاوات، کارخانه ذوب سرمد ابرکوه و کارخانه‌های تولید فروآلیاژها و واحد بازیافت باطله است. 

تقی‌زاده با اشاره به ذخایر غنی در کویر مرکزی و استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: باید کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های بزرگ معدنی و فولادی جهت تامین هزینه‌های اکتشافی بدون در نظر گرفتن مالکیت پهنه‌ها تشکیل شده تا سریعا نسبت به حل چالش کمبود مواد اولیه اقدام شود. همچنین نسبت به اکتشاف سایر عناصر فلزی و غیر فلزی باید اقدامات لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: شرکت چادرملو نسبت به خرید هشت دستگاه حفاری تا عمق دو هزار و ۷۰۰ متر اقدام نموده که هم‌اکنون مشغول بکار هستند. البته یک دستگاه از آن برای انجام مهندسی معکوس و داخلی‌سازی در اختیار یکی از شرکت‌های بزرگ ماشین‌سازی کشور قرار گرفته است. 

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو ضمن تاکید بر اهمیت حفظ محیط زیست و متعهد بودن شرکت نسبت به الزامات زیست‌محیطی، اذعان داشت: باتوجه به اینکه معضل آب در کشور خصوصا در استانی همچون یزد یکی از دغدغه‌های اساسی بوده است، شرکت چادرملو توانست بخشی از آن را با انتقال آب خلیج فارس برطرف کند.

تقی‌زاده، گفت: چادرملو این آمادگی را دارد در صورت واگذاری معدن و اقتصادی کردن طرح، نسبت به تامین کامل آب استان اقدام نماید. در واقع اعطای مشوق‌های دولتی منجر به اقتصادی شدن انجام پروژه‌های زیرساختی کشور برای شرکت‌های بزرگ و مطرح خواهد شد که نتیجه آن بالفعل شدن منابع زیرزمینی، افزایش اشتغال محلی، جلوگیری از مهاجرت و انتقال جمعیت به حاشیه شهرها و افزایش تولید خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: چادرملو بر روی فناوری‌های نوین در کنار بومی‌سازی و بهینه کردن فناوری‌های در دسترس و رایج از جمله تکنولوژی‌های جدید بهره‌برداری از معدن به روش IPCC یا پروژه بهره‌برداری از معادن کم عیار متمرکز شده است که منجر به کاهش قابل ملاحظه مخارج بهره‌برداری از یک سو و افزایش بهره‌وری از سوی دیگر خواهد شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.