سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
عمل به تعهدات شرط اصلی فعالیت مجدد معدن کوشک
31 مرداد 1400 - 9:07
شناسه : 16453
نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛ نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی گفت: معدن کوشک بافق به مزایده نرفته، اما در قبال آن باید یکسری تعهدات اجرایی شود.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری صدا و سیما
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمدرضا صباغیان نماینده حوزه مهریز مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: نارضایتی‌هایی بین کارگران و مسئولان منطقه در خصوص معدن کوشک وجود داشت که پیگیر به مزایده رفتن آن بودیم، اما معدن به دلایلی و با تصمیم مسئولان و با شرط عمل به یکسری تعهدات به مزایده نمی‌رود. البته طبق صورت‌جلسه تدوین شده که در ۱۶ بند به امضای همه مسئولان رسید، در قبال انجام تعهدات، پروانه معدن کوشک تمدید شده و در صورت انجام ندادن، برای لغو امتیازات و مزایده مجدد اقدام می‌شود.

نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی از بند‌های این صورت جلسه، گفت: احداث کارخانه ۸۰ تنی برای فراوری در جوار این معدن، اجرای طرح طبقه‌بندی برای کارگران، رفاهیات کارگران، پرداخت ۲ درصد عوارض برای شهر، بومی بودن مدیرعامل و یک عضو از هییت‌مدیره برخی از این تعهدات است.

صباغیان در پایان با بیان اینکه حوزه مهریز و شهرستان‌های آن از جمله مناطق معدن خیز هستند، خاطرنشان کرد: به دلیل تحریم‌های نفتی، دولت تصمیم گرفته تا با بهره‌برداری از معادن، آن را جایگزین نفت کند. لذا اگر برای استخراج از معادن برنامه کامل و هدفمندی نداشته باشیم، ناخودآگاه با چاله‌های استخراج شده مواجه می‌شویم. علاوه بر این مسئولیت‌های اجتماعی در قبال تخریب محیط‌زیست، استفاده دولت و بخش خصوصی است که چند سالی پیگیر انجام مسئولیت‌های اجتماعی معادن در قبال مردم هستیم.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.