سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
غول‌های تولید فولاد خام در ۲۰۲۱
29 خرداد 1401 - 16:26
شناسه : 29194
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، چین با میزان تولید 8.7 برابر هند، در جایگاه نخست تولید فولاد خام جهان در سال 2021 قرار دارد و نکته قابل تامل دیگر اینکه 6 شرکت از 10 شرکت بزرگ فولادی جهان، چینی هستند.
ارسال توسط : منبع : بازار
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، فولاد خام اولین نوع فولاد است که در ساخت بسیاری از کالاها از جمله اتومبیل، کشتی و تجهیزات نقشی کلیدی ایفا می‌کند. طبق آمارهای موجود، تولید جهانی فولاد خام در سال ۲۰۲۱ به ۱.۹ میلیارد تن رسید که در این میان، چین با حجم تولید ۱.۰۳ میلیارد تن در صدر فهرست بزرگ‌ترین کشورهای تولیدکننده در سال ۲۰۲۱ قرار گرفت؛ در حالی که هند با حجم تولید بسیار کمتر از چین، رتبه دوم را برای خود کرد. تولید هند تنها ۱۱۸.۲ میلیون تن فولاد خام در این سال بوده است.

بر اساس داده‌های آماری فولاد جهان، ژاپن با تولید ۹۶.۳ میلیون تن در رتبه سوم و ایالات متحده آمریکا با تولید ۸۵.۸ میلیون تن در رتبه چهارم قرار گرفتند.

فاصله عجیب تولید چین که تقریبا حدود ۸.۷ برابر هند است، فاصله مصرف و تولید این کشور را با سایر کشورهای جهان به خوبی نشان می‌دهد؛ به خصوص اینکه اگر این آمارها درست باشد، چین به تنهایی بیش از ۵۴ درصد فولاد خام جهان را تولید می‌کند.

اوضاع تولید فولاد در کشورهای عربی

در خصوص کشورهای عربی، مصر با حجم تولید ۱۰.۳ میلیون تن در جایگاه ۲۰ جهان قرار گرفته است؛ در حالی که عربستان سعودی با تولید ۸.۷ میلیون تن رتبه دوم جهان عرب و ۲۱ جهان را از آن خود کرد. الجزایر نیز با ۴.۲ میلیون تن در جایگاه سوم کشورهای عربی قرار داد. امارات نیز با تولید سه میلیون تن، رتبه چهارم جهان عرب و ۴۱ جهان را به خود اختصاص داده است.

بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد خام در سال ۲۰۲۱

گروه چین بائوو با تولید ۱۲۰ میلیون تن، بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده فولاد خام در سال ۲۰۲۱ بود که به تنهایی از دومین کشور تولیدکننده فولاد خام بیشتر بوده است.

در جهان عرب، شرکت عز استیل مصر با تولید ۵.۱۴ میلیون تن طی سال ۲۰۲۱ صدر شرکت‌های عربی و در رتبه ۷۴ جهان قرار گرفت؛ با ایت حال، شرکت آهن و فولاد عربستان وابسته به «SABIC» با مجموع تولید ۴.۸۶ میلیون تن در سال ۲۰۲۱، در رتبه دوم جهان عرب و ۷۹ در جهان است.

۱۰ تولیدکننده بزرگ فولاد خام در سال ۲۰۲۱

۱۰ شرکت برتر از لحاظ تولید چینی، ژاپنی، کره‌ای و هندی بوده که در این میان ۶ شرکت از میان ۱۰ شرکت چینی هستند. بی‌جهت نیست که حجم تولید این کشور با فاصله بسیار زیاد از بقیه کشورها قرار دارد. در ردیف‌های زیر به ۱۰ شرکت برتر تولیدکننده فولاد خام جهان اشاره شده است.

۱- گروه چین بائو «China BaowuGroup» با تولید ۱۲۰ میلیون تن، بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد خام در سال ۲۰۲۱ است.

۲- آرسلور متال «ArcelorMittal» که دفتر مرکزی آن در لوکزامبورگ مستقر است و ۷۹.۳ میلیون تن تولید دارد.

۳- گروه آنستیل « Ansteel Group» که یک شرکت چینی است و تولید آن ۵۵.۷ میلیون تن در سال گذشته بوده است.

۴- شرکت فولاد نیپون یا فولاد ژاپن «Nippon Steel Corporation» که با ۴۹.۵ میلیون تن تولید در رتبه چهارم قرار دارد.

۵- گروه شگانگ «Shagang Group» از فولادسازان چینی که با ۴۴.۲ میلیون تن تولید در رتبه پنجم قرار گرفته است.

۶- پوسکو « POSCO» فولادساز کره جنوبی که با ۴۳ میلیون تن تولید، رتبه بعدی را به خود اختصاص داده است.

۷- گروه اچ‌پی‌آی‌اس « HBIS Group» که دفتر مرکزی آن در چین مستقر است و با تولید ۴۱.۶ میلیون تن تولید فولاد خام، جایگاه هفتم خود را تثبیت کرده است.

۸- گروه جیان لونگ «Jianlong Group» با تولید ۳۶.۷ میلیون تن که باز هم چینی است.

۹- گروه شوگانگ «Shougang Group» نیز شرکتی چینی است که معادل ۳۵.۴ میلیون تن تولید دارد.

۱۰- گروه فولاد تاتا «Tata Steel Group» در رتبه ۱۰ از کشور هندوستان است که تولید سالانه آن در سال ۲۰۲۱ معادل ۳۰.۶ میلیون تن فولاد خام بوده است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.