دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت ×
غول صنعت خودروسازی به دنبال بازیافت باتری
01 تیر 1401 - 20:42
شناسه : 29393
شرکت ژاپنی تویوتا موتور، به جدیدترین غول صنعت خودروسازی تبدیل شده است که به طرح بازیافت و بازسازی باتری خودروهای الکتریکی خود می‌پیوندد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، استارت‌آپ آمریکایی «Redwood Materials» که شرکای آن شامل خودروساز فوردموتور و سازنده باتری پاناسونیک هستند، در حال ساخت یک اکوسیستم باتری حلقه بسته با هدف کاهش هزینه‌های خودروهای الکتریکی، کاهش وابستگی به مواد وارداتی و در عین حال کاهش اثرات زیست‌محیطی است.

تاسیسات جدید می‌تواند کارخانه باتری‌سازی ۱.۳ میلیارد دلاری تویوتا در کارولینای شمالی و همچنین کارخانه‌های باتری‌سازی فورد در تنسی و کنتاکی در کره‌جنوبی را تامین کند.

در همین راستا، استرابل یکی از بنیان‌گذاران شرکت تسلا، اظهار داشت: این استارت‌آپ تولید قطعات آند و کاتد را تا سال ۲۰۲۵ به ۱۰۰ گیگاوات ساعت افزایش می‌دهد که برای تامین باتری برای یک میلیون خودروی برقی در سال کافی است و سپس تا سال ۲۰۳۰ به ۵۰۰ گیگاوات ساعت می‌رسد که برای تامین پنج میلیون خودروی الکتریکی در سال یا بیشتر کافی است.

ایلان ماسک مدیر اجرایی تسلا، اذعان کرد: سازنده خودروهای برقی انتظار دارد تا سال ۲۰۳۰، سالانه ۲۰ میلیون خودروی برقی تولید کند؛ در حالی که کل تولید جهانی خودروهای برقی ازجمله تسلا می‌تواند به ۴۰ میلیون خودرو برسد.

استرابل در پایان خاطرنشان کرد: استارت‌آپ «Redwood Materials» در حال گفت‌وگو با تسلا است، اما هنوز نتیجه‌ای برای اعلام ندارد. تویوتا بیش از دو دهه است که خودروهای الکتریکی هیبریدی را با نام پریوس تولید می‌کند. برخی از مدل‌های اولیه پریوس با میانگین طول عمر یک خودرو تقریبا ۱۲ سال، به پایان عمر مفید خود می‌رسند و هنگامی که از سرویس خارج می‌شوند، باتری‌های نیکل‌متال هیدرید آن‌ها بازیافت خواهند شد و موادی مانند نیکل و مس، دوباره وارد زنجیره تامین باتری شده و می‌توانند مواد خام استخراج شده از معادن را تکمیل کنند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.