سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
فاز دوم کارخانه نوید بروجرد چشم انتظار بهره‌برداری
24 مهر 1400 - 14:58
شناسه : 19141
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت استان بروجرد گفت: ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح توسعه کارخانه پاسارگاد فولاد نوید تولیدکننده شمش فولادی در بروجرد هزینه شد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حمید آزادبخت رییس اداره صنعت، معدن و تجارت استان بروجرد در حاشیه بازدید از این واحد صنعتی، اظهار داشت: شرکت پاسارگاد فولاد نوید طی سال ۱۳۹۰ در شهرک شماره یک بروجرد تاسیس شد و هم‌اکنون یکی از موفق‌ترین تولیدکنندگان برتر در زمینه تولید انواع شمش فولادی و مقاطع فولادی است.

وی افزود: طرح توسعه این واحد صنعتی و افزایش ظرفیت ذوب از ۶۰ هزار تن به ۱۰۰ هزار تن با حمایت بانک صنعت، معدن در حال اجرا است. لذا با این افزایش ۴۰ هزار تنی در سال ظرفیت ویژه‌ای برای تولید محصولات فلزی در استان و کشور فراهم خواهد شد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت استان بروجرد با اشاره به اینکه اکنون ۸۰ نفر در این واحد مشغول به فعالیت هستند، گفت: طرح توسعه این کارخانه تا نیمه اول آبان‌ماه سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید. در همین راستا با بهره‌برداری از فاز دوم کارخانه فولاد نوید بروجرد زمینه اشتغال آن به ۱۰۰ نفر می‌رسد. پاسارگاد فولاد نوید تنها تولیدکننده شمش فولادی در لرستان بوده و تاکنون موفق به اخذ دریافت ایزو کیفیت، محیط‌زیست و مدیریت شده است.

آزادبخت بیان کرد: این شرکت با استفاده از جدیدترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات و دانش روز دنیا موفق به تولید محصولی با کیفیت شامل تجهیزات و تکنولوژی‌های کوره‌های القایی، ریخته‌گری مداوم و پیوسته، مکانیسم‌های سرد کردن، حرکت، مکانیسم جدا کردن و انتقال، اسپکترومتر، غبارگیر صنعتی و فیلتراسیون کارآمد شد.

وی ادامه داد: این شرکت برای تولید شمش فولادی از تکنولوژی کوره‌های القایی و استراتژیک استفاده کرده که در ذوب فلزات کاربرد بسیار دارد. زیربنای صنایع ذوب، صنعت کوره‌سازی است که قسمت‌های مختلف کوره القایی مورد استفاده شرکت پاسارگاد فولاد نوید شامل بوته، تاسیسات الکتریکی، خنک کن، حرکت و تهویه است و پس از واحد ذوب؛ واحد ریخته‌گری مداوم و پیوسته در این کارخانه قرار دارد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت استان بروجرد تصریح کرد: این کارخانه در جهت افزایش کیفیت شمش‌های تولیدی به ریز بودن دانه‌ها، گرایش دانه‌ها از ستونی به محوری، همگن و هم‌اندازه بودن دانه‌ها، نازک بودن مرز دانه‌ها، همگنی شیمیایی و فقدان جدایش‌های مستقیم یا معکوس توجه خاصی می‌کند.

آزادبخت در پایان خاطرنشان کرد: از دیگر موارد قابل توجه در تولید فولاد را کاهش مک انقباضی و نایچه، همگنی در اندازه، شکل و پخش مک‌های انقباضی، کاهش مک‌های انقباضی پراکنده، کاهش و حذف مک‌های گازی و ریز مک‌ها، حذف و کاهش ترک‌های درونی، سطح و کاهش مقدار آخال و سرباره این شرکت در حال طرح توسعه است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.