سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
«فباهنر» و برق منطقه‌ای کرمان همراه برای مدیریت مصرف برق
18 خرداد 1401 - 18:05
شناسه : 28766
مدیرعامل مجتمع مس باهنر گفت: همچنین ضمن توصیه به مصرف‌کنندگان خانگی و غیر صنعتی برای مدیریت مصرف در ایام تابستان، باید این نکته حائز اهمیت واقع شود که مدیریت مصرف، یک فرهنگ دائمی است و باید به عنوان یک الگوی همیشگی تلقی شود، اما در زمان پیک مصرف این امر ضرورتی دوچندان پیدا می‌کند.
ارسال توسط : منبع : روابط‌عمومی مجتمع مس باهنر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حمیدرضا حبیبی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان کرمان، در حاشیه بازدید از شرکت صنایع مس شهید باهنر، با تاکید بر اهمیت محصولات آن در تکمیل زنجیره تولید صنایع مختلف، برنامه‌ریزی و هماهنگی برای تامین انرژی مورد نیاز این صنعت برای تابستان پیش رو را، از جمله دلایل حضور خود در این مجموعه ذکر کرد.

وی صنایع مس شهید باهنر را یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مجموعه‌های صنعتی استان دانست و افزود: محصولات مختلف این صنعت در زنجیره تولید صنایع نیروگاهی و پالایشگاهی نیز اهمیت خاصی دارند. ضمن آرزوی موفقیت برای مدیریت و کارگران این واحد تولیدی، امیدوار هستیم پیشرفت‌های چشمگیر صنایع مس استمرار داشته و به کسب افتخارات بیشتر برای استان و کشور منجر شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان کرمان در خصوص همکاری برای تامین انرژی این واحد در زمان پیک مصرف  تابستان سال جاری، بیان کرئد: با توجه به ناترازی‌های تولید و مصرف برق کشور، امسال  برنامه‌ریزی مشترکی بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو صورت گرفته و در استان‌ها نیز ادارات صنعت، معدن و تجارت و شرکت‌های برق منطقه‌ای استان این برنامه‌ریزی را از مدتی قبل شروع کرده‌اند تا  نگرانی‌های کمتری برای واحدهای صنعتی ایجاد شود.

مدیریت مصرف الگی همیشگی

حبیبی، گفت: امید است با توجه به این برنامه‌ریزی‌ها، صنعت برق بتواند امسال نیز در تامین برق واحدهای صنعتی سربلند باشد و همچنین ضمن توصیه به مصرف‌کنندگان خانگی و غیر صنعتی برای مدیریت مصرف در ایام تابستان، باید این نکته حائز اهمیت واقع شود که مدیریت مصرف، یک فرهنگ دائمی است و باید به عنوان یک الگوی همیشگی تلقی شود، اما در زمان پیک مصرف این امر ضرورتی دوچندان پیدا می‌کند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان کرمان، توجه به این مهم را در مصرف خانگی و صنعتی بسیار لازم دانست و اضافه کرئ: مصرف‌کنندگان خانگی می‌توانند با صرفه‌جویی در برق، در تامین انرژی کمک پایداری کنند.

روش‌هایی مانند کم کردن روشنی‌های اضافی، استفاده از دور کند کولر، استفاده از کولرهای آبی به جای کولر گازی در جاهایی که امکان دارد، به عنوان راهکار هایی برای کم کردن مصرف انرژی نام برد و از مصرف‌کنندگان خانگی و صنعتی برق خواست، تا برطرف شدن ناترازی‌های انرژی در کشور، مصرف بهینه را سرلوحه کار خود قرار دهند.

توانیر، همراه همیشگی گذر از چالش تامین برق

مجید ضیائی مدیرعامل مجتمع مس باهنر، در جریان این بازدید ضمن تشکر از حضور مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان در مجموعه عظیم صنعتی مس مطرح کرد: مدیران عامل برق منطقه‌ای و سازمان توانیر، همواره و در شرایط سخت کنار شرکت‌های صنعتی استان به ویژه صنایع مس شهید باهنر بوده‌اند و همکاری‌های ارزشمندی با این شرکت داشتند.

وی حضور مدیر برق استان را در این بازدید دلیل دغدغه‌مندی برای کمک به صنعت استان دانست و ادامه داد: قطعی برق و توقف در تولید شرکت مس شهید باهنر به خاطر محصولات متنوع و استراتژیکی که به صنایع دیگر ارائه می‌کند، کار تولید برای دیگر شرکت‌ها از جمله صنایع پالایشگاهی و نیروگاهی را نیز با اختلال مواجه می‌کند.

مدیرعامل مجتمع مس باهنر یادآور شد: به همین دلیل از مدیریت برق استان درخواست داریم تا نگاه ویژه‌ای به این صنعت داشته باشند و همچون گذشته در استمرار و پایداری خط تولید محصولات راهبردی یاری‌گر باشند. همچنین برای مدیریت مصرف و کمک به شبکه سراسری برق نیز اعلام آمادگی کرده و امیدواریم برنامه‌ریزی‌های انجام شده بتواند عبور از شرایط پیک مصرف در تابستان امسال را با تبعات کمتری مواجه سازد

گفتنی است، در این بازدید مدیرعامل برق منطقه‌ای ضمن تماس با آرش کردی مدیرعامل شرکت توانیر، راجع به اختصاص سهمیه مکفی برای صنعت استراتژیک مس، هماهنگی لازم را انجام داد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.